عمومی

جان ۱۲۷ نفر را از سیلاب اخیر نجات دادیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ترندونی ،

مهدی ولی پور ، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ، ساعت 6:30 بعدازظهر در مورد خسارات ناشی از سیل اخیر و روند امداد رسانی به مجروحان به برنامه زنده گفتگوی ترندونی گفت: و آنها هنوز در حال ارائه خدمات هستند.
وی با بیان اینکه تا 13 ماه مه در استان های شمالی و شمال غربی کشور سیلاب رخ داده بود که خوشبختانه تلفاتی در بر نداشت ، گفت: “متأسفانه از ساعت 8 شب گذشته. 9 هموطنان ما در اثر گرگرفتگی جان باختند. سیل در استانهای کرمان و یزد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: 563 پایگاه ثابت در کشور داریم که خدمات نجات شبانه روزی را ارائه می دهند.
وی گفت: “همكاران من به 546 نفر از افراد تحت تأثیر سیل خدمات امدادی ارائه دادند و 48 واحد مسكونی تخلیه شدند.” – 76 وسیله نقلیه و یک هلی کوپتر در 24 ساعت گذشته خدمات اضطراری ارائه داده اند. “

تصاویر عبور مردم از رودخانه هنگام طغیان واقعی است
علی بختیاری ، سخنگوی سازمان مدیریت بحران ، به صورت ویدئویی در این برنامه شرکت کرد و گفت: “ما در استانهایی با سیستم بارندگی مانند آذربایجان غربی و شرقی ، شمالی ، رضوی و خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان خساراتی دیده ایم. ، یزد و کرمان. “ما در باغ ها ، مزارع و جاده ها بوده ایم که خسارت کلی را در روزهای آینده ارزیابی خواهیم کرد.
وی گفت: “به نظر نمی رسد خسارت زیادی وارد شده باشد ، اما جای تأسف است كه 9 نفر از هموطنانمان در این حادثه جان خود را از دست دادند.”
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اطلاعات شبکه های ملی و استانی به گوش و نظر مردم می رسید و اعضای دفتر ستاد مدیریت بحران کشور به صورت شبانه روزی در دسترس بودند.
وی گفت: حادثه سیل کرمان باید بررسی شود زیرا نیروهای امدادی مداخله کردند تا مطمئن شوند جان آنها در خطر نیست.
بختیاری افزود: با توجه به بارندگی کم در کشور در سال جاری ، این هشدارها در برخی مناطق کشور جدی گرفته نمی شود.
وی گفت: “طبق برآوردهای ما از سیل سال گذشته ، بخشی از خسارات ناشی از سهل انگاری مردم بود.” – عکسهایی از افرادی که قصد عبور از رودخانه را از طریق طغیان داشتند در فضای مجازی منتشر شد. نشات گرفته.

اخطار نارنجی تا فردا چهارشنبه معتبر است
ضیائیان ، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در یک برنامه ویدئویی در این برنامه شرکت کرد و گفت: امروز استان های مرکزی و شرقی کشور تحت تأثیر شدت باران و باران امروز و فردا در جنوب قرار می گیرند. . نیمی از سیستان و بلوچستان ، شرق هرمزگان ، خراسان جنوبی. و در قسمت جنوبی خراسان رضوی زیادی وجود خواهد داشت.
وی با بیان اینکه بارندگی فردا کاهش می یابد اما در ضلع شمالی آذربایجان شرقی و ضلع جنوبی سیستان و بلوچستان باران شدید خواهد بود ، گفت: هفته آینده باران می بارد اما مساحت کمتری خواهد داشت.
ژیانیان افزود: اخطار نارنجی ما تا فردا چهارشنبه معتبر است و پنجشنبه ، جمعه و شنبه اخطار نارنجی جدید صادر خواهیم کرد.

بیش از 500 میلیارد جلد آسیب دیده است
فرهاد مهریاری ، مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری نیز در یک ویدئو در این برنامه شرکت کرد و گفت: “در دو روز گذشته تلاش برای بازگشایی و پاکسازی تلاش بی وقفه همکاران در استان یزد. جاده ها و آبراه ها از اثر سیل.
وی افزود: با توجه به اینکه 16 مانع داشتیم ، بیش از 600 نفر از کاربران جاده با بیش از 400 دستگاه خودروی سنگین این جاده ها را بازگشایی کردند ، متأسفانه هنوز هم در برخی جاده ها موانعی وجود دارد که توسط ساختمان های فنی آسیب دیده اند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری گفت: هنوز نشت ناشی از سیل در محور معلمان استان جندق در استان سمنان وجود دارد و این جاده همچنان مسدود است و در صورت احیا موقت جاده ، جاده توانبخشی شود. .
وی با بیان اینکه بیش از 200 پل کوچک ، پل بزرگ و آبراه در 9 استان و بیش از 16 محور با 500 کیلومتر راه آسیب دیده و آسیب دیده است ، گفت: تاکنون خسارت من بیش از 500 میلیارد تومان است.

دکمه بازگشت به بالا