حوادث و رویدادها

تنظیم سند قطعی انتقال خودرو در کمتر از ۱۵ دقیقه در دفاتر اسناد رسمی

معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استناد به زمان کوتاه شدن اسناد با حذف صفحه گواهی تأیید نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی ، گفت: ادامه دارد.

به گزارش ترندونی ، به نقل از مهدی اقبال ، سازمان ثبت اسناد و املاک دولتی به نقل از 22 سپتامبر سازمان بخشنامه در بخشنامه ای مبنی بر اینکه سازمان ثبت احتیاج به گواهی تأیید برای انتقال خودرو ندارد ، اظهار داشت:
وی افزود: “سازمان ثبت احکام اقدامات خوبی را در این زمینه در نظر گرفته است. در مرحله اول ، کلیه عملیات انتقال سند خودرو به صورت الکترونیکی انجام می شود و تمام اسناد نظارتی انسان در یک سیستم ثبت فوری و انتقال آن سند ذخیره می شود.

اخذ شده اطلاعات اصالت سند ماشین روی سایت اینترنتی سازمان رکورد ایر سیستم “رکورد من “
قائم مقام سازمان ثبت اسناد کشور افزود: همچنین در سیستم احراز هویت اسناد (هم در وب سایت سازمان ثبت اسناد و هم در سیستم “ثبت نام من” در تلفن های همراه) افراد می توانند سند اطلاعات خودرو و وکالتنامه خود را مشاهده کنند. “
اقبال با بیان اینکه 8400 دفتر اسناد رسمی در تمام نقاط کشور و حتی در مناطق محروم وجود دارد ، تاکید کرد: “ثبت کنندگان” آماده خدمت رسانی به مردم هستند تا افرادی که از آرامش ، امنیت و سلامت قانونی لازم برخوردارند در کمتر از 15 دقیقه بتوانند سرانجام خود را دریافت کنند. ماشین و مطمئن شوید که در هر مرحله معتبر است.

اخذ شده صدور گواهینامه تائیدیه اشاره شده ایر حمل و نقل ماشین از جانب زور انضباط زمان بر بود
وی افزود: در واقع به دلیل زمان و زمان لازم برای اخذ گواهی تأیید انتقال خودرو از پلیس ، سند نهایی انتقال پس از حذف به کوتاه ترین زمان ممکن کوتاه شد.

این مقام مسئول ادامه داد: “اگرچه دریافت گواهی تأیید ناجا به زمان زیادی نیاز دارد ، اما دفاتر اسناد رسمی مجبور بودند از صحت این گواهی بپرسند ، که این امر وقت گیر و وقت گیر بوده و منجر به تصویب بخشنامه جدیدی شد. این معاون اسناد سازمان برای تسهیل و تسهیل روند تهیه سند رسمی خودرو صادر شده است.

به گفته اقبال ، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اقدامات دیگری را برای تسهیل و تسریع در تهیه سند رسمی خودرو شامل هزینه ها و ریال انجام داده است که به زودی منتشر می شود.

معاون ثبت اسناد وزیر امور خارجه در مورد مزایای تهیه سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی گفت: “اطمینان حقوقی و سلامت قانونی و جلوگیری از آسیب های موجود ناشی از عدم تهیه سند رسمی ماشین و همچنین کاهش نسبت دادگاه موارد مهمترین ویژگی های این اثر “.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا