سلامت و دانش

تماشای مداوم تلویزیون خطر لختگی خون را افزایش می دهد

بر اساس گزارش ها پاک کردن دکتر دکتر می گوید: عدم فعالیت طولانی مدت همراه با تلویزیون ممکن است خطر ترومبوآمبولی وریدی را افزایش دهد. استوراس کانورسوراس

وی افزود: فعالیت بدنی افزایش خطر لخته شدن خون به دلیل تماشای طولانی مدت تلویزیون را از بین نمی برد، بنابراین افراد باید با تماشای تلویزیون به مدت طولانی بلند شوند و حرکت کنند.

برای این مطالعه، تیم تحقیقاتی داده‌هایی را از سه مطالعه منتشر شده قبلی که شامل بیش از 130000 شرکت‌کننده بود، جمع‌آوری کرد. در این مطالعه، محققان به ارتباط بین تماشای تلویزیون و ترومبوآمبولی وریدی پرداختند. ترومبوآمبولی وریدی شامل آمبولی ریه (لخته شدن خون در ریه ها) و ترومبوز ورید عمقی (لخته شدن خون در ورید عمقی، معمولاً در پاها است که می تواند به ریه ها رفته و باعث آمبولی ریه شود).

در طول پیگیری، که از 5 تا 20 سال به طول انجامید، بیش از 900 شرکت کننده دچار ترومبوآمبولی وریدی شدند. افرادی که بیشترین زمان تماشای تلویزیون (چهار ساعت یا بیشتر در روز) را داشتند یک سوم بیشتر از افرادی که کمترین زمان تماشای تلویزیون را تماشا کردند یا هرگز تلویزیون تماشا نکردند، دچار لخته شدن خون شدند.

کانرسر گفت: «ما باید زمانی را که جلوی تلویزیون می گذرانیم محدود کنیم. حتی اگر می‌خواهید تلویزیون تماشا کنید، باید بین آن‌ها جابه‌جا شوید تا خون جریان یابد.»

این ارتباط احتمالا برای هر نوع نشستن طولانی مدت است. او توصیه کرد: به عنوان مثال، اگر کار شما مستلزم ساعت‌های طولانی پشت کامپیوتر است، حتماً هر از گاهی بلند شوید و حرکت کنید.

علاوه بر این، سطح فعالیت بدنی خود را هنگام تماشای تلویزیون افزایش دهید، زیرا فعالیت بدنی بالا می تواند خطر ابتلا به بیماری هایی مانند ترومبوآمبولی وریدی مرتبط با رفتار کم تحرک را کاهش یا از بین ببرد.

دکمه بازگشت به بالا