اقتصادی

تغییر سبک مردم در خرید محصولات کرونایی/ بازار کاملا تامین است

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می گوید: سفارش فعلی در بازار اقدامات پیشگیری و جلوگیری از تاج دلایل مختلفی دارد و احتمالاً ثبات این بازار همچنان باقی خواهد ماند.

در مصاحبه با ترندونی ، علی نقیب اظهار داشت: “در هفته های اول ورود Korona ، مردم نگران چگونگی خرید محصولات ضد عفونی کننده و نحوه برخورد با کرونا به دلیل عدم آگاهی از اوضاع بودند و بسیاری را به خرید مقادیر زیادی سوق دادند.

وی ادامه داد: علاوه بر این ، شرکت ها و کارخانه ها نیز از تقاضای زیاد ناگهانی کالاهایی که قبلاً به عموم مردم فروخته نمی شدند ، شوکه شده اند ، اما خوشبختانه شرکت ها امروز شرایط جدیدی دارند. آنها با مهارت های مطلوب می فهمند و کار می کنند ، از طرف دیگر افرادی که دانش بیشتری از اوضاع دارند فقط آنچه را لازم دارند خریداری می کنند و بازار دیگر با کمبود جدی روبرو نمی شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه محصولات موجود در بازار از نظر کیفیت به تصویب رسیده است ، گفت: کلیه شرکت های شناخته شده با دریافت استانداردهای لازم ، محصولات خود را پس از تست های لازم و تاییدیه های رسمی به بازار می فرستند. بنابراین ، وقتی مردم از خرید محصولات از شرکتهای غیر قابل اعتماد امتناع ورزند ، باید بدانند که محصولات رسمی موجود در بازار هیچ گونه مشکلی و نگرانی از کیفیت ندارند.

نقیب همچنین درباره قیمت مواد ضد عفونی کننده موجود در بازار اظهار داشت: قیمت های بازار برای مردم با هماهنگی سازمان امنیتی تهیه می شود. از طرف دیگر ، با توجه به اینکه مواد اولیه مورد نیاز کارخانه هم به سرپرستی وزارت بهداشت و هم با قیمتی که آن وزارتخانه تصویب می کند به آنها می رسد ، در این زمینه مشکلی در قیمت نداریم و هر دو طرف نسبتاً راضی هستند.

براساس داده های ترندونی ، در مارس سال گذشته ، همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران ، افزایش شدید تقاضا برای ضد عفونی کننده ها بازار را مختل کرده و دسترسی به کالاهای عمومی را کاهش داده است.

در هفته های بعد ، پس از فعال شدن همه قابلیت های موجود ، مواد مورد نیاز مردم برای مبارزه با کورونا فراهم شد و حتی وزارت سکوت اعلام کرد که فضا برای صادرات برخی از این محصولات به کشورهای منطقه داده شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا