اقتصادی

تعیین نصاب معاملات در سال ۱۴۰۱

در جلسه امروز (دوشنبه 15 خرداد) هیئت دولت به ریاست آیت الله دکتر. سید ابراهیم رئیسی در سال 1401 تأسیس شد. حد نصاب معاملات

به گزارش ترندونی، حد نصاب معاملات (معاملات) متوسط ​​تا سقف یک میلیارد ریال، مشروط به تصویب هیات وزیران و انجام وظایف مندرج در تبصره 1 ماده 3 قانون برگزاری مناقصات. . بالاتر از آستانه معاملات کوچک) 10 میلیارد تعیین شد. معاملات واقعی و بزرگ با ارزش تخمینی اولیه بیش از 10 میلیارد یورو. ریال
لازم به ذکر است که حد نصاب معاملات تعیین شده شامل مواردی نیز می شود که معامله به صورت مزایده منعقد شده باشد.

دولت مقررات اجرایی حمایت و کمک از ثبت اقشار آسیب پذیر در سامانه خدمات وزارت تعاون را تصویب کرد.

پس از تشکیل جلسه و در اجرای تکلیف مقرر در تبصره 17 (و) قانون بودجه 1401 کشور در خصوص حمایت از اقشار آسیب پذیر و ثبت کمک در سامانه خدمات وزارت تعاون. ، کار و رفاه اجتماعی، اجرای احکام مربوط به این بند مصوب شد.

تمدید موافقتنامه موقت ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو آن

پروتکل تمدید موافقتنامه موقت تجارت آزاد بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو آن (ارمنستان) به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و با تصویب معاونت حقوقی رئیس جمهور. ، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، فدراسیون روسیه) تصویب شده توسط کابینه وزیران.

اصلاح مقررات اجرایی شناسایی و احراز هویت خانوارهای ایرانی و اتباع خارجی

هیئت وزیران به منظور رفع مغایرت ها و مغایرت های قانونی مطرح شده از سوی هیأت بازنگری و تطبیق دولت، با پیشنهاد معاون رئیس جمهور مبنی بر اصلاح احکام فوق الذکر در خصوص شناسایی و احراز هویت خانوارهای ایرانی و اتباع خارجی موافقت کرد. .

از مجلس خواسته می شود که اولویت را به لایحه ای که موافقت نامه مشاوره سه جانبه را تصویب می کند (استانداردهای بین المللی کار) بدهد.

به پیشنهاد معاون امور مجلس رئیس جمهور و اجرای ماده 100 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، دولت از مجلس خواست تا لایحه تصویب کنوانسیون مشاوره سه جانبه (استانداردهای بین المللی کار) را در اولویت قرار دهد. ).

در مورد برنامه های بسیاری از نمایندگان مجلس نماینده تعیین کنید و نظر دولت را صادر کنید

هیات وزیران با اعلام نظر درباره برنامه های بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگانی از دولت را برای رسیدگی بیشتر به موضوعات مورد نظر منصوب کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا