برون مرزی

تظاهرات گسترده کارگران و شهروندان ایتالیا در اعتراض به تورم

به گزارش خبرگزاری بین المللی فارس، در وخامت اوضاع اقتصادی ایتالیا، شهروندان این کشور از جمله کارگران در بیش از 20 شهر دست به تظاهرات زده اند.

به گزارش ستاره صبح، هزاران نفر روز شنبه به دعوت اتحادیه ها در رم پایتخت ایتالیا تظاهرات کردند و تظاهرات ضد دولتی دیگری در جنوا، تریست و کالیاری برگزار شد.

بر اساس این گزارش، کارگران ایتالیایی از انتقال تسلیحات به اوکراین و تحریم های روسیه که به گفته آنها برای این کشور زیان آور است، خشمگین هستند. ماه گذشته یک اعتصاب سراسری در ایتالیا با شعار “اسلحه خود را کاهش دهید، حقوق ما را افزایش دهید” برگزار شد. اقتصاددانان هشدار داده اند که رکود شدید می تواند منجر به فروپاشی دولت شود.

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا خواستار وضعیت فوق العاده شده و خواستار لغو انتخابات سراسری سال آینده شده است. او فردا دوشنبه در سنای ایتالیا سخنرانی خواهد کرد، زیرا قانونگذاران شکایت دارند که هیچ موضوع کلیدی از جمله تأثیر تحریم های روسیه بر ایتالیا مورد بحث قرار نگرفته است.

به نوشته این روزنامه، تورم در ایتالیا بیداد می کند و بیکاری بالا و افزایش قیمت انرژی منجر به اعتصابات بیشتر شده است.

نظرسنجی از مردم فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا نیز نشان می دهد که اروپایی ها به دلیل افزایش تورم به سمت مواد غذایی ارزان روی آورده اند. به گزارش شبکه فرانسوی Biafametio، در مواجهه با تورم و افزایش قیمت ها، اکثر اروپایی ها عادت های مصرف خود را تغییر داده و به محصولات ارزان قیمت روی آورده اند.

در این گزارش آمده است که انتخاب مصرف کنندگان اروپایی به انتخاب هایی تغییر کرده است که قیمت کالاها و محصولات را در داخل و از فروشگاه ها کاهش می دهد.

شرکت معتبر آمریکایی مک کینزی نیز در این مورد نظرسنجی از جمعیت پنج کشور اروپایی انجام داد. بر اساس این نظرسنجی، با افزایش شدید تورم، آنها الگوی مصرف خود را تغییر دادند زیرا تورم دغدغه اصلی آنها شد.

انتهای پیام/.




این را در صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا