اقتصادی

تجارت ۷۳ میلیارد دلاری کشور در سخت ترین شرایط

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: در سال گذشته این كشور 146 میلیون تن كالا را تأمین (وارد كرده) یا صادر كرده است در حالی كه این میزان در سال گذشته 73 میلیارد دلار بوده است.

به گزارش ترندونی ، علیرضا رزم حسینی در جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور رئیس جمهور و هیئت وزیران گفت: از این مقدار ، ما 112 میلیون تن کالا صادر کردیم که بلافاصله به ارز تبدیل و به کشور تحویل داده شد. بانک مرکزی. “و این مقدار صادرات و ارز از افتخارات دولت است.

وی با اشاره به اینکه 34 میلیون تن کالا وارد کردیم ، افزود: این حجم از تجارت کالا به صورت صادرات و واردات در شرایطی حاصل شد که تحت سخت ترین تحریم ها و شیوع ویروس کرونا قرار گرفتیم.

وزیر صمت از تحویل به موقع کالا به همراه افتتاح پروژه های مختلف هفتگی به عنوان یک تمجید دولت یاد کرد و گفت: تأمین کالا ، تأمین ارز مورد نیاز بانک مرکزی ، حمل و نقل ، حمل و نقل ، بیمه کالا و … کارهای خوبی وجود دارد که در این شرایط حساس بوده است.

سال گذشته 12 میلیون تن گندم تحویل داده شد

رزماس حسینی در مورد گندم تصریح کرد: سال گذشته حدود 12 میلیون تن گندم تأمین شد که این یکی دیگر از افتخارات دولت است. از این مقدار ، بیش از 8 میلیون تن به عنوان خرید تضمینی گندم و مابقی از طریق واردات اعطا شد.

وزیر صمت تأکید کرد: علی رغم گرانی گندم نسبت به کشورهای همسایه و دلایل قاچاق آنها ، اما از نظر تأمین گندم در سراسر کشور مشکلی نداشتیم.

رزماس حسینی در مورد عرضه نفت خام نیز گفت: “عرضه نفت خام در سال گذشته نزدیک به دو میلیون تن بود ، به این معنی که کل تقاضای نفت خام کشور 1.8 میلیون تن بود و ما توانستیم بیش از نیاز و تامین 2 میلیون تن نفت خام.

پارسال 21 میلیون. نیازهای تن کالاهای اساسی و مردم

به گزارش شاتا ، وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: از 34 میلیون تن کالای وارداتی ، 21 میلیون تن کالاهای اساسی و نیازهای انسانی است که بیشتر آنها مربوط به گندم ، ذرت ، جو ، کنجاله و آرد است. روغن

وزیر صمت در مورد تنظیم بازار گفت: تنظیم بازار از طریق توازن عرضه و تقاضا در سطح جهان انجام می شود و در کشور ما نقش کارگروه تنظیم بازار تدوین سیاست ها و هماهنگی دستگاه های مسئول است.

نظارت بر قیمت 100 نفر در سال گذشته مورد نیاز مردم

رزم حسینی افزود: با توجه به تأکیدات رئیس جمهور ، قیمت 100 کالای مورد نیاز مردم در دستور کار ستاد تنظیم بازار نظارت ، نظارت و نظارت شد.

وی گفت: با وجود همه فشارها و جنگ های رسانه های دشمن ، ما از 99 مورد با 99 مورد مشكلی نداشتیم و فقط با یك ماده (مرغ) با یك مشكل نسبی روبرو بودیم كه بحمدالله كنترل آن بر عهده ما بود.

وزیر صمت تهیه و وفور کالاها را سیاست وزارت صنعت ، معدن و تجارت دانست و ادامه داد: “ما وظیفه داریم سخت کار کنیم تا معیشت مردم را تأمین کنیم و از رئیس جمهور در این زمینه قدردانی کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا