حوادث و رویدادها

بیشترین تصادفات نوروزی امسال بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ رخ می‌دهد

رئیس پلیس راه کشور حداکثر زمان تصادف در نیمه اول نوروز را از ساعت 16 تا 20 و پس از آن از ساعت 12 تا 16 اعلام و خاطرنشان کرد: به رانندگان توصیه می کنم به هیچ وجه رانندگی نکنند زیرا برخی از جاده ها در حال تردد هستند. به اندازه کافی سبک نیستند، خطوط غیرقابل شناسایی هستند و وضعیت خوبی ندارند و احتمال تصادف در عصر بسیار زیاد است.

به گزارش ترندونی، سردار سید کمال هادیان فر 82 درصد تصادفات را ناشی از سرعت و خمیدگی، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی از جمله مشکلات جدی عنوان کرد و گفت: تا 6 فروردین ماه امسال 82 درصد تصادفات به دلیل سرعت و خمیدگی، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی بوده است. 430 نفر در تصادفات کشته شده اند، 8 هزار و 300 نفر آسیب دیده اند و اگر این روند را جلو ببریم تعداد قربانیان به هزار نفر می رسد که برای کشور ما خوب نیست.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: 32 درصد از کشته شدگان تصادفات رانندگی بیشتر کودکان و سالمندان بودند.

سردار هادیان فر همچنین درباره فعال نبودن ایربگ ها گفت: در صورت بروز تصادف معمولا گزارشی مبنی بر باز شدن ایربگ خودروها نداریم، بنابراین نمی توان گفت که این وسیله پناهگاه مردم است. “. در این زمینه مشکلاتی وجود دارد و امیدواریم در سال جدید شرایط بهتری برای ساخت خودروهای ایمن و تحویل آن به مردم، کاهش تصادفات، رانندگی ایمن و روان تر و داشتن نقاط حادثه خیز در صورت انضباط خدا پیدا کنیم. سریعتر حل کنید، زیرا 38 درصد از تصادفات در نقاط حادثه خیز رخ می دهد.

رئیس ستاد کل انتظامی پلیس راهور نیز در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: تردد در تمامی محورهای جنوب، غرب و شرق کشور عادی و روان و تنها در محورهای شمالی ترافیک سنگین است.

وی ادامه داد: تقریباً در هیچ محوری محدودیت زیادی قائل نشده‌ایم، فقط در محور چالوس در تهران است که در روزهای اخیر یا شمال – جنوب یا جنوب – شمال و در چهار محور شمالی این محدودیت را داشته‌ایم. کشور فعال است و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

هادیان فر افزود: تردد در تمامی محورهای جنوبی، غربی و شرقی کشور عادی و روان است اما ترافیک در محورهای شمالی پرحجم است بنابراین به رانندگان توصیه می کنم زمان سفر خود را مدیریت کنند تا دچار ترافیک نشوند.

رئیس پلیس راه کشور گفت: تردد خودروها در سال جاری 30 تا 35 درصد افزایش می‌یابد، اما امسال تردد خودروهای نوروزی 48 درصد افزایش داشته و تنها در دو روز گذشته تنها 2.5 میلیون خودرو تلف شده است. و جریان چهارم بیش از 5 میلیون ثبت شد.

سردار هادیانفر بیشترین تصادفات کشور را مربوط به روزهای چهارم و پنجم فروردین ماه دانست و گفت: بدون شک هرچه ترافیک بیشتر باشد، تصادفات بیشتر می شود و رانندگان باید با صبر و حوصله و دقت بیشتری رانندگی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، وی علت اصلی تصادفات نیمه نخست امسال در نوروز را ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه عنوان کرد و گفت: این اتفاق در جنوب کشور نیز به دلیل مسافت زیاد رخ داده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا