ورزش و تندرستی

بیرانوند و طارمی در بین ۱۰ ستاره آسیایی در جام جهانی

به گزارش شفاف به نقل از ساکرنت، بازیکنانی مانند هیده توشی ناکاتا، علی دایی، پارک جی سونگ در تاریخ جام جهانی خوش درخشیده اند. در واقع تعداد بازیکنان آسیایی که توانستند در این رویداد بدرخشند کم نبود.

اکنون همه نگاه ها به سال 2022 است. جام جهانی قطر و باید ببینیم کدام بازیکنان آسیایی در این دوره خواهند درخشید.

معز علی (قطر)

عبدالکریم حسن (قطر)

مهدی طارمی (ایران)

مهدی طارمی در جام جهانی گذشته همچنان در آسیا بازی می کرد. همه او را به خاطر فرصت لحظه آخری مقابل پرتغال به یاد دارند. چهار سال بعد و او اکنون در بهترین حالت خود یک مهاجم است و در فرم عالی برای پورتو بوده و امسال 5 گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است.

طارمی یکی از مهره های کلیدی تیم پورتو است که فصل گذشته قهرمان لیگ و جام حذفی پرتغال شد. طارمی در سه فصل و نیم حضور در پرتغال 62 گل به ثمر رساند و در این مدت شانس درخشش را دارد.

علیرضا بیرانوند (ایران)

اگرچه طارمی شانس قهرمانی تاریخی ایران در جام جهانی مقابل پرتغال را از دست داد، اما درخشش علیرضا بیرانوند در آن دیدار را نباید فراموش کرد. بیرانوند با مهار پنالتی رونالدو در کانون توجه قرار گرفت.

بیرانوند که با پرسپولیس چهار قهرمانی لیگ ایران را کسب کرده بود، در نهایت به اروپا رفت و به رویال آنتورپ بلژیک پیوست و با وجود اینکه اخیرا با مصدومیت دست و پنجه نرم می کرد، به طور قرضی به بوآ ویستا در پرتغال ادامه داد.

این دروازه بان 30 ساله حالا به پرسپولیس بازگشته و با روی کار آمدن گزینه های قابل قبول دیگری مانند امیر عابدزاده، رقابت سختی برای پوشیدن پیراهن شماره یک تیم ملی پیش رو دارد، هرچند که به نظر می رسد اولین بازیکن کارلوس کی روش باشد. انتخاب گل برای دومین بار متوالی تیم ملی باشد.

سلمان الفرج (عربستان)

سالم الدوساری (عربستان)

تاکهیرو تومیاسو (ژاپن)

دایچی کامادا (ژاپن)

کیم مین جائه (کره جنوبی)

سون هیونگ مین (کره جنوبی)

دکمه بازگشت به بالا