سلامت و دانش

بیانیه سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران درباره اقدامات انجام‌شده در حوادث اخیر

سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اقدامات انجام شده در حوادث اخیر در کشور اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش ترندونی، بیانیه سازمان نظام پزشکی به این شرح است:

همکاران عزیز

اعضای محترم مجمع عمومی نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

سلام

صمیمانه از دغدغه دلسوزانه همه شما عزیزان در خصوص حوادث اخیر و لزوم اطلاع رسانی در خصوص اقدامات و اقدامات بعدی سازمان نظام پزشکی با در نظر گرفتن الزامات ارکان مختلف سازمان و اعضای محترم سازمان نظام پزشکی تشکر و قدردانی می نمایم. جامعه کشور نکات زیر را به اطلاع شما عزیزان رسانده است:

1. پس از درگذشت تاسف بار مرحومه سرکار خانم مهسا امینی در روز جمعه 25/06/1301، رئیس سازمان در روز یکشنبه مورخ 27/06/1301 به بیمارستان کسری مراجعه و با مدیر عامل محترم و مسئول فنی محترم دیدار کردند. در بیمارستان، دوره بستری و اقدامات.

2- رئیس سازمان در مورخه 28/06/1401 مراتب نگرانی خود را با دادستان محترم کل کشور و معاون محترم امنیتی انتظامی و دبیر شورای امنیت کشور اعلام نمود. جامعه پزشکی، خواستار ایجاد یک کمیسیون حقیقت یاب پزشکی شدند.

3- طی نامه ای به تاریخ 28.06.1401 از وزیر محترم کشور درخواست شد کمیسیون حقیقت یاب پزشکی تشکیل شود که سازمان نظام پزشکی و نمایندگان انجمن های علمی ذیربط در آن شرکت کنند.

4- در جلسه مورخ 29/06/1401 که با حضور وزیر محترم کشور و معاونت محترم حراست نیروی انتظامی برگزار شد، با بیان دغدغه ها و مطالبات جامعه پزشکی، درخواست کتبی جهت تشکیل پروتکل تشکیل شد. شرایط واقعی کمیته ای نزد وزیر محترم دولت قرار گرفت که وی پذیرفت.

5- در همان روز مورخ 29/06/1401 پس از دریافت نامه دبیر شورای امنیت ملی مبنی بر تشکیل کمیته مذکور، از انجمن های علمی خواسته شد تا نماینده انجمن را جهت شرکت در جلسه معرفی نمایند.

6- عصر همان روز (29/06/1401) با حضور نمایندگان انجمن های علمی مذکور و ریاست محترم سازمان پزشکی قانونی، ریاست محترم سازمان نظام پزشکی، معاون محترم وزیر. . صیانت از سلامت و نایب رئیس محترم کمیسیون بهداشت و درمان سما، اولین جلسه در این وزارتخانه با حضور دبیر شورای امنیت کشور و تمامی جوانب و مستندات این موضوع برگزار شد. پرونده به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت.

7. سازمان نظام پزشکی در تاریخ 29/06/1301 در پی انتشار سی تی اسکن مغز منتسب به خانم امینی از شورای رادیولوژی درخواست کرد نظر علمی خود را در مورد یافته های سی تی اسکن منتشر کند.

8- نامه 30-06-1401 به وزیر محترم کشور بر تداوم کار کمیته تا حصول نتیجه نهایی و همچنین استفاده از ظرفیت های عظیم انجمن های علمی- تخصصی در سال 1380 تاکید شده است. به منظور حفظ حقوق مردم

9- بنا به درخواست بسیاری از اعضای محترم مجمع عمومی نظام پزشکی از رئیس سازمان پزشکی قانونی جهت ارزیابی صحت رسیدگی به پرونده و انطباق با موازین علمی، این درخواست به نهاد محترم تحویل داده شد. . رئیس سازمان پزشکی قانونی 1401-02-07 مجمع عمومی محترم پاسخی از پزشکی قانونی دریافت کردند.

10- زمانی که بسیاری از همکاران نگران احتمال استفاده غیر درمانی از آمبولانس و همچنین حمله به اعزام آمبولانس بودند، طی مکاتبه ای با دبیر محترم شورای امنیت کشور در تاریخ 1401/06/07 این موضوع مطرح شد. . در این جلسات نیز منعکس شد. تماس های زیادی با مقامات مربوطه نیز ادامه یافت.

11- پس از نامه بسیاری از اعضای محترم جامعه پزشکی و روسای ادارات کل نظام پزشکی کشور در خصوص برخی نگرانی ها و پیگیری ها خطاب به رئیس سازمان، رئیس شورای عالی. و رئيس مجمع عمومي، رئيس سازمان با رئيس مجمع و شوراي عالي تماس گرفته و پس از دريافت نظرات و دستورات آنان، گزارش تكميلي نيز علاوه بر مفاد نامه مذكور ارائه كردند. در بسیاری از دیدارها با مقامات امنیتی، انتظامی و قضایی کشور طی گفتگو با خبرگزاری رسمی این درخواست ها و نگرانی ها و مواضع این سازمان را به صورت علنی بیان کردند.

12- علیرغم تفاسیر برخی همکاران از متن پراکنده مصاحبه، در این مصاحبه به صراحت تاکید شده است:

– شما کاملا صادقانه با پرونده خانم امینی برخورد می کنید
– درمان کلیه مجروحان در کلیه مراکز درمانی بدون سوگیری
– استفاده از وسایل نقلیه نجات با توجه به وظیفه اصلی
– همراهی با مردم جامعه پزشکی و برآوردن الزامات آنها و بیان منطقی اعتراض
– لزوم ایجاد فضای امن در کشور برای ابراز انتقاد و اعتراض
– معترضان و منتقدان مدافع تمامیت ارضی کشور هستند و خواهان پیشرفت کشور هستند.
– جامعه پزشکی با بیان ایرادات و انتقادات خود مخالف اخلال و آسیب به اموال عمومی است.
– استفاده از عناصر تجزیه طلب و مزاحم این حادثه و مخدوش شدن فضای اعتراض مسالمت آمیز غیرقابل قبول و غیرقابل قبول است و لازم است بین اعتراض و اغتشاش مسئولان محترم کشور مرزی قائل شد.

بنابراین هیچ چیزی در این مصاحبه وجود ندارد که نشان دهد معترضان آشوبگر هستند.

13- بنا به درخواست همکاران، پیگیری وضعیت بازداشت شدگان احتمالی جامعه پزشکی، کتباً به دادستان محترم کل کشور و تماس های متعدد رئیس سازمان با مسئولین مختلف امنیتی و قضایی. ، موضوع در حال بررسی است.

14- در جلسه شورای عالی سازمان نظام پزشکی (1401-07-07) و همچنین در جلسه انجمن های علوم پزشکی تاریخی (1401-07-20) گزارش اقدام و مورد مذکور. ارائه شدند. رئیس سازمان به اطلاع اعضاء محترم رساند.

15- کلیه سطوح فوق به طور کامل و مستند در جریان مجمع عمومی سازمان خواهد بود.

روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

1401-07-30″

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا