به وقت سیاهی برف/ یک ایسنایی دیگر آسمانی شد

رئیس فدراسیون کوهنوردی و نجات از کشف جسد متوفی دکتر سید مصطفی فاطمی در ارتفاعات اهر تهران خبر داد.

حمید مساعدیان ، رئیس فدراسیون کوهنوردی در گفت وگو با ترندونی ، در مورد بهمن و زندانی شدن کوهنورد در اهاره به ترندونی گفت: روز گذشته در منطقه قلعه دختر اهر بهمن شاهد بهمن بودیم که متأسفانه یکی از کوهنوردان در بهمن گرفتار شده است. متأسفانه این کوهنورد جان خود را از دست داده است و تیم های امداد و نجات در حال انتقال جسد وی به پایین کوه هستند. دکتر سید مصطفی فاطمی ، دندانپزشک و دندانپزشک ، کوهنوردی بود که بر اثر سقوط بهمن درگذشت.

ترندونی عزیز دیگر ما را تنها گذاشت

این سقوط مردم را در زمستان باز نمی گرداند ، زیرا امید زنده ماندن در سرمای برف به آرامی به خواب می رود. …

نام او در ردیف چهاردهم کوهنوردانی بود که تازه دوره مربیگری کوهنوردی را گذرانده بودند. دکتر سید مصطفی فاطمی یکی از کوهنوردان مصمم و خوش سلیقه ای بود که همیشه در اوج بوده است ، اما متأسفانه در جمعه سیاه ، بهمن مصطفی را در خود قورت داد و بازوی بلند خود را به ابدیت بست.

از روز گذشته که خبر بهمن در ارتفاعات تهران اعلام شد ، بسیاری از خانواده ها و کوهنوردان با صبر و حوصله از پیچ خوردن دست ها و جای هیچ کنه ای پیروی می کنند. در این فضای زمستانی می توانید هوای محبوس شده ای را که در کوهستان بوی جاودانگی می دهد بویید.

برای کوهنوردان ، برف فقط ابزاری برای صحنه های پرماجرا نیست ، بلکه گاهی تهدید و فاجعه واقعی است. حالا قلبم می تپد. سرنوشت قضاوت نهایی خود را اعلام کرده و از سلام روح فرار نمی کند.

زمان آن فرا رسیده است که فدراسیون کوهنوردی و کوهنوردی رسماً مسابقه نهایی “Dr. سید مصطفی فاطمی. کسانی که کوهنورد هستند می دانند که هیچ کس جای بهمن عزیز ، همکار و همراه عزیز گمشده را نخواهد گرفت ، زیرا دوستی های حاصل از سختی ها و مشکلات کیفیت متفاوتی دارند و دیگر تکرار نخواهند شد.

به گزارش ترندونی ، کمال برمکی ، مدیر کل باشگاه کوهنوردی تهران که به همراه 21 کوهنورد از این باشگاه به قلعه دختر در اهر رفته بود ، در مورد آخرین دکتر به ترندونی گفت. فاطمی که در این صعود دچار حادثه شد: 21 کوهنورد که به قلعه دختر اهر می رود فهمیدیم که در مسیر بهمن وجود دارد. متاسفانه دکتر فاطمی تنها کوهنورد گرفتار در برف است.

سید مصطفی فاطمی دندانپزشک و دندانپزشکی است که در اوایل دهه 80 سردبیر سابق ترندونی بود و در سال های اخیر برای پیوستن به باشگاه کوهنوردی تهران بسیار صعود کرده است.

وی عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی و مدتی رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران بود.

دکتر فاطمی طی یک دهه گذشته فراز و نشیب های بسیاری داشته است. او همچنین به سنگ نوردی و اسکی علاقه زیادی داشت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ترندونی) درگذشت این مرد فداکار ، پدری مهربان و همکار عزیز سابق ما از خانواده متوفی و ​​جامعه دندان پزشکی ایران ، کوهنوردان و سایر دوستان و آشنایان را تسلیت می گوید.

به گزارش ترندونی ، در جریان حوادث روز جمعه بهمن و بوران در ارتفاعات تهران حداقل 7 نفر دیگر کشته شدند که بیشتر آنها در توچال و کالکچاله هنگام گرفتار شدن در زیر بهمن کشته شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا