بهترین تنظیمات کالاف دیوتی موبایل بتل رویال

بازی کالاف دیوتی یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایل است. این بازی رایگان است و قابلیت اجرا بر روی دستگاه های تلفن همراه ارزان قیمت را دارد، اما می توانید با خرید سی پی کالاف این بازی را برای خود جذاب تر هم کنید. حتی اگر بازی به طور خودکار تنظیمات خود را با توجه به دستگاه بهینه می کند، تنظیمات درون بازی وجود دارد که بازیکنان می توانند آن ها را تغییر دهند تا بهترین عملکرد ممکن را داشته باشند. بازیکنان می توانند با کلیک بر روی نماد چرخ دنده در سمت راست بالا به منوی تنظیمات دسترسی پیدا کنند.

تنظیمات به چندین جنبه تقسیم می شوند که تنظیمات درون بازی، گرافیک، صدا، حساسیت و موارد دیگر را کنترل می کنند. برای آشنایی با بهترین تنظیمات کالاف دیوتی موبایل، مراحل زیر را دنبال کنید. در ابتدا کالاف دیوتی موبایل Call of Duty Mobile را باز کنید و برای آشنایی با تنظیمات حرفه‌ای کالاف دیوتی موبایل، وارد تنظیمات داخل بازی شوید.

این سوال خیلی از کاربران ایرانی برای خرید سی پی کالاف است، چرا که کشور ایران برای خرید ایتم های درون برنامه ای و بازی است تحریم است و کاربران نمیتوانند به صورت مستقیم محصولات بازی کالاف دیوتی موبایل و هر محصولات درون برنامهه ای و بازی را با کارت بانکی خود خریداری کنند. از این رو فروشگاه ها و وبسایت های واسطه ای مانند سایت لوکو ایران که شرایط خرید محصولات درون برنامه ای، بازی و کالاف دیوتی موبایل را دارند تاسیس شدند تا بتوانند کار کاربران ایرانی را برای خرید سی پی و محصولات کالاف دیوتی راحت تر کنند، تا کابران ایرانی بتوانند با کارت بانکی خود و خیلی سریع هر محصولی را که خواستند در سایت سفارش دهند.

تنظیمات گرافیک

گرافیک استایل، یکی دیگر مواردی است که بسیار در کیفیت دید شما تأثیرگذار است. زیرا انتخاب رنگ بندی مناسب می‌تواند به شما در تشخیص بهتر حریف، کمک کند. از همین‌رو باید دید که کدام رنگ‌بندی گرافیکی می‌تواند مناسب‌تر واقع شود تا بهتر دشمنان را در محیط تشخیص دهید.

تنظیمات کنترل

تنظیمات مربوط‌به کنترل، بدون شک یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در آثار سبک شوتر رقابتی در موبایل محسوب می‌شود که بررسی و پرداختن به آن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بازی کالاف دیوتی موبایل به‌صورت پیش فرض، تنظیماتی را برای چیدمان کنترل در نظر گرفته است که احتمالا برای بسیاری از بازیکنان مناسب به نظر می‌رسد.

اما اگر جزو مخاطبان جدی سری بازی‌های شوتر رقابت محور در موبایل باشید، قطعا می‌دانید که استفاده از چیدمانی در کنترل که بیش از دو انگشت گیمر در آن به کار گرفته شود، بسیار کاربردی‌تر و مفید‌تر از حالت معمول محسوب می‌شود. بنابراین باید اجزا کنترل را به‌گونه‌ای جای‌گذاری کرد که گیمر حداقل از سه یا چهار انگشت خود به‌صورت همزمان استفاده کند. همچنین اگر صفحه موبایل شما کوچک نباشید یا از تبلت‌ها برای بازی استفاده کنید، تا ۶ و ۸ انگشت هم می‌توانید سیستم کنترل خود را تنظیم کنید.

البته باید در نظر داشت که عادت کردن به کنترل‌های جدید چندان ساده نیست و ممکن است تا مدت‌ها خروجی ضعیف‌تری را بابت تغییرات در کنترل دریافت کنید؛ بااین‌حال وقتی به سیستم جدید چیدمان کلید‌ها عادت کنید، قطعا نتیجه‌ی تلاش‌های خود را در بهبود عملکرد خود مشاهده خواهید کرد. البته برای این بخش هم پیشنهاد می‌شود که بازیکن چیدمانی متناسب با شرایط خود را در نظر بگیرد و از نکات مثبت کنترل‌های سایر بازیکنان، صرفا الگو برداری کند.

حساسیت به لمس | Sensitivity

اکتیویژن برای کالاف دیوتی موبایل هم درست مانند نسخه‌های کنسولی این سری، جزئیات بالایی در بخش گان پلی در نظر گرفته است. از همین‌رو باید گفت تنظیم کردن Sensitivity از جمله مسائلی مهمی محسوب می‌شود که تاثیر مستقیمی روی عملکرد بازیکن می‌گذارد. البته برای رسیدن به بهترین خروجی، بهتر است که تنها به تنظیمات و راهنمایی‌های موجود در گوگل اکتفا نکنید و حساسیت مربوط‌به هر اسکوپ‌ها را شخصا امتحان کنید؛ در نتیجه با انجام این‌کار می‌توانید تسلط بیشتری در مواقع تیراندازی داشته باشید.

به‌طور کلی برای افزایش سرعت عمل، پیشنهاد می‌شود که از حساسیت بالاتری نسبت به حالت پیش فرض بازی استفاده کنید. هرچند که عادت کردن به سرعت بالا در اسکوپ‌ها، شاید چندان ساده نباشد؛ اما درنهایت باعث می‌شود تا وقتی که به‌صورت همزمان در مقابل چند دشمن قرار می‌گیرید، راحت‌تر با آن‌ها مقابله کنید. بااین‌حال، این بخش هم نیاز به تمرین بسیار دارد تا به بهترین شرایط ممکن دست پیدا کنید.

BR Settings

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، هر بازیکن می‌تواند با آزمون و خطا و بررسی هر یک از بخش‌های تنظیمات بازی، تمام تلاش خود را برای رسیدن به بهترین شرایط ممکن به کار بگیرد. بنابراین صرفا کپی کردن مواردی مانند Controls و Sensitivity از دیگر بازیکنان، نمی‌تواند خروجی ایده‌آلی را برای ما رقم بزند؛ درواقع بهترین راه این است که با الهام از بهترین الگو‌ها، به‌دنبال تنظیماتی متناسب با شرایط خودمان باشیم.

تنظیمات بخش کنترل (Controls) کالاف دیوتی موبایل

بخش کنترل به شما این امکان را می‌دهد تا چگونگی هدف‌گیری و شلیک را برای اسلحه‌هایتان شخصی‌سازی کنید. این بخش به‌صورت پیش‌فرض در حالت “Simple Mode” قرار دارد.

ابتدا آن را به “Advanced Mode” تغییر داده و گزینه “Custom” را انتخاب می‌کنیم و سپس با انتخاب آیکون چرخ‌دنده کنار آن، به تنظیمات این بخش دسترسی پیدا کنیم.

بهترین تنظیمات پیشنهادی برای بخش کنترل Call of Duty:Mobile به‌صورت زیر است:

  • Assault Rifles: گزینه پیشنهادی در حالت ADS (Aim Down Sights) است که عملکرد خوبی در نبردهای میان‌برد و دوربرد دارد.
  • SMGs:‌ این بخش سلیقه‌ای است. گزینه Hip Fire امکان هدف‌گیری سریع‌تر در فواصل نزدیک را به شما می‌دهد و ADS هم ثبات بهتری دارد.
  • Shotguns: با توجه به برد کوتاه این کلاس از اسلحه‌ها و کاربرد آن که در نبرد‌های نزدیک مورد استفاده قرار می‌گیرد، پیشنهاد ما Hip fire است.
  • LMGs: از حالت ADS تغییر نمی‌دهیم چرا که پایداری و دقت بالایی برای ما خواهد داشت.
  • Sniper Rifles: برای دقت بیشتر در برد‌های طولانی روی گزینه ADS قرار می‌دهیم.
  • Pistols و Marksman Rifles: گزینه ADS در این کلاس، ثبات و دقت بهتری به ما می‌دهد.

منظور از ADS و Hip Fire چیست؟

در این بخش ۲ عبارت Hip Fire و ADS را زیاد مشاهده خواهید کرد که در حالت Hip Fire، اسلحه در کنار کمر و لگن قرار می‌گیرد. در واقع اسلحه برای نشان‌گیری به بالا نمی‌آید که طبیعتا دقت کمتر اما هدف‌گیری سریع‌تری خواهید داشت. در مقابل آن، حالت ADS قرار می‌گیرد دقت بالایی دارد اما باعث کند‌تر شدن شما در حرکات می‌شود که هر کدام برای سبک‌های به‌خصوصی از اسلحه‌ها مناسب است و نمی‌توان گفت یک حالت از همه بهتر عمل می‌کند.

معمولا از حالت Hip Fire در حالاتی استفاده می‌شود که انمی (دشمن) نزدیک شماست و لازم است چرخش و حرکت‌هایی داشته باشید و سرعت عمل اهمیت دارد.

جمع بندی تنظیمات بخش کنترل

این بخش از تنظیمات کالاف دیوتی موبایل، نیاز به تغییرات زیادی نیست و به‌صورت کلی تنها گزینه‌ای که در این بخش تغییر دادیم، تبدیل حالت “Simple” به “Advanced” بود و بخش‌های دیگر در حالت پیش‌فرض قرار گرفتند. به جز یک مورد که سلیقه‌ای می‌باشد و توضیحات لازم ارائه شده است. نتیجه‌ی این بخش را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

بخش‌های دیگر تنظیمات Call Of Duty:Mobile، تغییرات بیشتری نسبت به بخش کنترل دارد.

بهترین تنظیمات سنسیویتی کالاف دیوتی موبایل (بخش Sensitivity)

تنظیمات کالاف دیوتی را بیشتر با تنظیمات سنسیویتی کالاف دیوتی می‌شناسند. بنابراین بیشتر از این درباره اهمیت این بخش صحبت نمی‌کنیم و بدون مقدمه به معرفی تنظیمات بهینه برای این بخش می‌پردازیم.

  • Rotation Mode: این گزینه را در حالت “Fixed Speed” تنظیم کنید تا سرعت چرخیدن دوربین در طول بازی تغییر نکند.
  • Sensitivity Switch: این بخش را در حالت “Switch While Opening ADS” قرار می‌دهیم تا سرعت چرخش دوربین فقط در حالت نشانه‌روی (ADS) قابل تغییر و شخصی‌سازی باشد. در واقع می‌خواهیم سرعت چرخش را در حالت نشانه‌روی با حالت عادی تغییر دهیم.
  • Sensitivity Presets: برای این بخش گزینه “Custom” را انتخاب کنید تا برای هر موقعیت و دوربین بتوانید سرعت اختصاص به خود را تعریف کنید.
  • Standard Sensitivity: محدوده‌ی ۹۰ تا ۱۰۰ پیشنهاد می‌شود که هرچه عدد بالاتر از این محدوده رود، کنترل آن سخت‌تر می‌شود.
  • ADS Sensitivity: محدوده‌ی ۱۳۰ تا ۱۵۰ شرایط خوبی برای نشانه‌گیری سریع و در کنار آن کنترل مناسب را در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • Sniper Scope: محدوده ۵۰ الی ۷۰ پیشنهاد می‌شود تا در زوم بالا نشانه‌گیری دقیق‌تری داشته باشید.
  • Tactical Scope Sensitivity: در محدوده‌ی ۹۰ تا ۱۲۰ انعطاف خوبی در نشانه‌گیری در مقیاس متوسط برای شما به ارمغان می‌آورد.

با توجه به تنظیمات سنسیویتی بالا، پیشنهاد می‌شود تا زمانی که نیاز آن احساس نشود، گزینه‌های 4x Tactical، 3x، 6x و 8x را تغییر ندهید.

دکمه بازگشت به بالا