اقتصادی

بلاتکلیفی وزارت صمت صدای تولیدکنندگان را درآورد!

وزارت صنعت ، معدن و تجارت (سمت) بیش از چهار ماه تحت ریاست یک رئیس اداره می شود. این موضوع انتقاد اتاق صنعت ، معدن و تجارت ایران را برانگیخته است و هیئت مدیره این سازمان از رئیس جمهور خواسته است تا وزیر ساماتو را در بیانیه ای منصوب کند تا اولین نگرانی و اولویت کاری خود را در نظر بگیرد.

به گزارش ترندونی ، در اواخر ماه مه و پس از جلسه ستاد تنظیم کننده بازار ، رئیس جمهور پس از قیمت نجومی خودروها و تصمیمات جدید در مورد قیمت خودرو ، 23 درصد افزایش خودروهای سایپا و 10 درصد افزایش محصولات ایران خودرو ، حکم حسین را صادر کرد. مدرس ، خیابانی را به عنوان سرپرست وزارت صنعت ، معدن و تجارت منصوب کرد و رضا رحمانی را از این وزارت برکنار کرد. البته حاشیه در آن روزها ، او به ما گفت که دلیل برکناری رحمانی اختلاف در مورد جدایی وزارت صنعت ، معدن و تجارت بود که دولت از سال 1996 به دنبال آن بود ، اما همیشه با مخالفت مجلس روبرو شد.

پس از برکناری رضا رحمانی توسط رئیس جمهور ، حسین مدرس خیابانی به عنوان سرپرست وزارت صمت انتخاب شد و حدود دو ماه بعد نامه ای دریافت شد که در آن وی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت معرفی شد. رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت در جلسه علنی مجلس در روز چهارشنبه ، 13 آگوست برگزار شد ، اما برخلاف انتظار ، معلم خیابان وی نتوانست رأی اعتماد به پارلمان را کسب کند. این بار جعفر سرقینی ، معاون اسبق معدن و صنایع معدنی در وزارت صمت ، به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد.

از سوی دیگر ، بلاتکلیفی طولانی مدت در رسانه ها در مورد این وزارتخانه گسترده و بلند مدت منجر به گمانه زنی در مورد لابی برای انتخاب وزیر شده و فعالان اقتصادی از این امر شکایت دارند. به حدی که هیئت مدیره اتاق صنعت ، معدن و تجارت ایران در گزارش خود نسبت به احتمال تشدید مشکلات و ایجاد اختلال در تولیدکنندگان در صورت ادامه روند هشدار داد و از رئیس جمهور خواست که معرفی وزیر ساماتو را به عنوان اولین نگرانی و اولویت کاری خود در نظر بگیرد.

در بیانیه ای خطاب به رئیس جمهور آمده است: “همانطور که مشاهده می کنید ، وزارت اقتصاد با بیش از 17 شرکت و شرکت تابعه نقش اساسی در سیاست گذاری و تنظیم روابط اقتصاد خرد و کلان دارد ، بیش از چهار ماه بدون وزیر بوده است. مدیریت شده توسط.

ادامه این روند بدون شک باعث به تأخیر انداختن و افزایش مشکلات و اختلالات تولیدکنندگان و عدم اطمینان و عدم اطمینان رهبران و کارشناسان وزارتخانه خواهد شد و فعالیت های مهم وزارتخانه و فرصت های مستقیم سوزاندن و همچنین اثرات منفی سرریز بر سایر وزارتخانه ها و سازمان های دولتی و خصوصی را مختل خواهد کرد. مطابقت ندارد

آقای رئیس جمهور ، خاطرنشان کنید که این واقعیت که برای مدتی و در این شرایط بحرانی ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت به هر دلیلی منصوب نشده است ، توجیه نشده است و برای فعالان اقتصادی پیام منفی و بسیار نگران کننده ای است.

این سازمان جامع صنعت و معدن ، گرچه از نبود وزیر صمت در ماههای اخیر بسیار ابراز تأسف می کند ، از شما دعوت می کند که شخصاً این مسئله را به عنوان اولین نگرانی و اولویت خود در نظر بگیرید و در اسرع وقت نسخه نهایی وزارت صمت را در بین رهبران معرفی کنید. به طور مناسب ، کارآمد و بدون حاشیه ، با نتایج خوب ، در مجلس شورای اسلامی وارد عمل شوید و بیش از صد هزار واحد تولیدی ، صنعتی و معدنی را در کشور ترک کنید.

اگر یافتن یا انتخاب چنین شخصی از میان رهبران محترم شاغل در بخش دولتی دشوار است ، پیشنهاد می شود که به لطف خداوند متعال ، مدیرانی بسیار شایسته ، فداکار و دوست داشتنی در بخش خصوصی وجود داشته باشد ، صرف نظر از ملاحظات سیاسی. و شخصی که می خواهد در دوران کوتاه باقی مانده دولت خرد و امید فداکاری کرده و مسئولیت آن را بپذیرد و مسئولیت این خدمت حیاتی را بر عهده بگیرد نیز این فرصت را در نظر می گیرد.

وی افزود: امیدوارم با درایت و دغدغه خاص جنابعالی ، انتخاب شایسته و حمایت كامل نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ، وزیر معادن و تجارت مفتخر شود كه صدای اعتماد را جلب كرده و بدنه بی روح تولید و صنعت را احیا كند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا