ورزش و تندرستی

بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس با وعده‌های پوچ!

طبق گزارش ها پاک کردندر هفته های اخیر ، نگرانی های زیادی در مورد ادعاهای برانکو و نامه تهدیدآمیز فیفا وجود دارد ، بنابراین بیشتر سوالات مدیران باشگاه پرسپولیس در مورد زمان پرداخت مطالبات برانک ایوانکوویچ بود. اگرچه رسول پناه ، به عنوان مدیر باشگاه و عضو هیئت مدیره ، چند هفته پیش در مصاحبه های مختلف گفت كه همه مطالبات برانكو ظرف یك ماه پرداخت می شود و پرسپولیس نگران بستن پنجره انتقال نیست ، اما حالا همه اظهارات مدیر را “قول” می دانند. این پوچ است و هنوز مسیری طولانی در پیش است.

در همین حال ، علی راغاتی ، یکی از اعضای هیئت مدیره پرسپولیس ، هفته گذشته در یک مصاحبه ویدئویی روشن کرد که آماده پرداخت است و بخشی از مطالبات برانک ایوانکوویچ تا روز شنبه (16 سپتامبر) پرداخت می شود. البته وی در صحبت های خود گفت پرسپولیس هنوز وقت دارد و نباید از نقل و انتقالات کسر شود.

در کنار این عضو هیئت مدیره پرسپولیس ، رضا یلوه ، معاون اقتصادی باشگاه نیز طی چند روز گذشته مانور زیادی در تأمین بودجه برانکو برای محبوبیت هواداران پرسپولیس داده است. وی همچنین پنجشنبه هفته گذشته در صفحه شخصی خود نوشت: «بخشی از منابع برانکو در دسترس قرار گرفته است و ما قصد داریم در روزهای آینده انتقال ارز از طریق بانک مرکزی را دریافت کنیم. “با توجه به وضعیت اقتصادی و افزایش نرخ ارز ، ما در تلاش هستیم تا تقاضای باقیمانده را برای آنها تأمین و برآورده کنیم.” البته معاون اقتصادی پرسپولیس در مصاحبه رادیویی اخیر خود ، در مورد تمام موضوعات مربوط به انتقال ، حضور یا جدایی بازیکنان صحبت کرده بود (که وظیفه وی نبود) ، اما قول تأمین نیازهای برانکو (که شغل وی است) را ذکر نکرد.

بررسی توافق نامه اقتصادی با پرسپولیس و دلال نشان می دهد که قرمزها عملاً به جز کارگزار به درآمدی دسترسی ندارند. به عبارت دیگر ، پرسپولیس که این روزها دچار یک بحران مالی بزرگ شده است ، نمی تواند نحوه درآمدزایی یا جستجوی قرارداد با اسپانسر دیگری را بفهمد و فقط باید منتظر پرداخت واسطه خود باشد. کارگزار ، طبق پیش بینی درآمد ذکر شده در قرارداد ، تاکنون پرداخت های معمول را داشته است و مجبور کردن شرکت کارگزاری به پرداخت هزینه های بیشتر عملا غیرممکن است.

با کمال تعجب مدیران پرسپولیس با دانستن اینکه منابع لازم برای تأمین ریال 24000 یورو را ندارند ، قول های توخالی برای کاهش فشار بر هواداران دادند. نتیجه این بی احتیاطی این است که به دلیل ضعف حاکمیت ، پرسپولیس مجبور است در آستانه لیگ قهرمانان آسیا برای کمیته انضباطی فیفا برای ممنوعیت پخش و جرایم جدی تر آماده شود.

دکمه بازگشت به بالا