فرهنگ و هنر

برگزاری جشنواره طنز در رادیو صبا

مدیر رادیو صبا از برترین برنامه های رادیو صبا در بین توسعه دهندگان این شبکه تقدیر کرد و از برگزاری جشنواره ای به نام طنز در این ترندونی داد.

به گزارش ترندونی به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، برترین های گروه توسعه دهندگان این شبکه با حضور سرپرست شبکه، پس از انتشار نتایج ارزیابی فصلی برنامه های رادیو صبا، رتبه بندی و قدردانی شد. .

حمیدرضا افتخاری مدیر شبکه رادیویی صبا از عوامل پر امتیاز شبکه در فصل گذشته (تابستان) تشکر کرد.

نتایج ارزیابی «یخ در بهشت» به عنوان بهترین برنامه شبکه ای فصل ارائه شد و از مهدی استاد احمد به عنوان تهیه کننده این برنامه تقدیر و تشکر شد.

سعید بیابانکیس نیز در این ارزیابی برای اجرای برنامه شب سعید به عنوان بهترین مجری فصل معرفی شد.

همچنین بر اساس نتایج ارزیابی ها، بهترین راویان آنلاین برای مردان و زنان در این فصل معرفی شدند. ، با توجه به اجرای مهیج «کریژکله».

با قضاوت در پشت صحنه برنامه صبح صبا آتیم، جایزه بهترین تهیه کننده به امیرحسین رنگرز اهدا شد.

نویسنده نمایشنامه «دکتر. صبا بالاترین امتیاز را کسب کرد و وحید کمالی زاده برای نگارش این برنامه جایزه گرفت.

نمایش «درباره بوی زلف یار» نیز در این رتبه بهترین تهیه کننده رادیویی را داشت و زهرا قائدی به عنوان تهیه کننده این برنامه رتبه بندی شد.

در این مراسم که در فضایی طنز و با حضور برنامه نویسان و عوامل اپلیکیشن شبکه برگزار شد، یو صبا توسعه دهندگان اپلیکیشن در جمعی دوستانه و طعنه آمیز خواسته های خود را از سرپرست شبکه بیان کرد.

***

حمیدرضا افتخاری، مدیر رادیو صبا با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و حضور در نشست برنامه، گفت: چنین جلساتی باید به صورت دوره ای برگزار شود اما شیوع کرونا مانع از این امر شده است.

وی گفت: برای ارتقای کیفیت برنامه ها، برنامه های آنلاین در پایان هر فصل به صورت کیفی و کمی مورد ارزیابی قرار می گیرند و نتایج این ارزیابی وضعیت زمان بندی حضور یا حذف برنامه از شبکه را مشخص می کند. فصل آینده همچنین در پایان هر فصل از برندگان این ارزیابی تجلیل خواهد شد.

افتخاری سپس با اشاره به شعار جدید سازمان صدا و سیما (توسعه هویت مرکزی و عدالت) گفت: خوشبختانه رادیو صبا ظرفیت بالایی برای تحقق این شعار دارد، بنابراین پرداختن به این موضوع ضروری است. وی افزود: زبان طنز زبان خوبی برای انعکاس نیازهای مردم است و ما باید صدای اقشار مختلف به معنای واقعی کلمه باشیم و مطالبات در اولویت قرار گیرد همچنین به اسلامی و اسلامی خود توجه کنید. هویت های ایرانی

مدیر رادیو صبا خاطرنشان کرد: در رادیو صبا همه در یک هیئت هستیم و برای ارتقای کیفی باید به فکر ارتقای محتوای نمایش ها باشیم که با تلاش برای معرفی ایده های نو و کار گروهی میسر می شود.

وی سپس خطاب به برنامه نویسان گفت: با توجه به گسترش رسانه ها در ابعاد مختلف، زمان صرف شده روی آنتن شبکه با توجه به تغییرات رسانه ای و فضای مجازی به پایان رسیده است، زیرا برنامه و برنامه ساز نباید در طول این تغییرات حذف شوند. باید به روز شده و 360 درجه پردیس برنامه ریزی شود.

وی در عین حال تاکید کرد: برنامه سازی نباید صرفاً بر اساس آنتن شبکه باشد، بخشی از پیام برنامه باید از طریق آنتن و برخی دیگر از طریق فضای مجازی و حتی رادیو منتقل شود. این برنامه نباید روی آنتن تمام شود، بلکه باید بتواند در فضای مجازی به اشتراک گذاشته و ردیابی کند.

افتخاری خاطرنشان کرد: وظیفه ما ایجاد امید در جامعه است، بنابراین باید از سیاه نمایی دوری کنیم و صدای مردم باشیم، اما باید از مطلق گرایی که باعث سیاه نمایی می شود، پرهیز کنیم. به یاد داشته باشید که رادیو صبا یک شبکه صوتی مهم است. در جامعه نیاز مردم به شادی و نشاط بیش از هر چیز مطرح است و ما بهترین و مهم ترین ابزار را داریم تا پیام خود را با طنز و شوخی به مردم برسانیم.

مدیر رادیو صبا همچنین به وب سایت تعاملی جدید اشاره کرد و گفت: اکنون که بستر ارتباط با مخاطب ایجاد شده است بهتر است توسعه دهندگان و عوامل به آن توجه ویژه ای داشته باشند و پیشنهاداتی را برای نحوه انجام آن ارائه می کنیم. بهبود کیفیت وب سایت “به همه نمایندگان تبریک می گویم. هر توسعه دهنده باید در صفحه برنامه خود در سایت فعال باشد.

وی گفت: هر برنامه ساز باید در حین پخش خود بر روی هدف جذب بیشترین بیننده به برنامه تمرکز کرده و نواقص برنامه را برنامه ریزی و رفع کند. من مشتاقانه منتظر ایده ها و طرح های جدید از کل مخاطبان این تهیه کننده، نویسنده و گزارشگر هستم. ما باید بر اساس نیاز مخاطب برنامه داشته باشیم، حتی زمانی که برنامه متناسب با نیاز مخاطب شبکه باشد، مخاطب را جذب می کند.

وی در پایان خطاب به گویندگان و مجریان رادیو صبا گفت: حفظ زبان فارسی برای ما مهمتر از شام است، رسانه اطلاع رسانی برای همه اقشار جامعه است. لطفا زبان فارسی را کوشا باشید.

افتخاری در پایان از برگزاری جشنواره طنز خبر داد و توضیح داد: فصل جدید زیرلبخند به زودی پخش می شود که جزئیات آن متعاقبا اعلام می شود.

به گزارش ترندونی، باند اف ام 105.5 مگاهرتز رادیو صبا را بشنوید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا