جامعه و خانواده

بررسی شواهدی از کشنده تر بودن کروناویروس انگلیسی

تحقیقات جدید نشان می دهد ویروس کرونا انگلیسی می تواند کشنده باشد.

به گزارش ترندونی ، مقامات انگلیسی اعلام کردند که ویروس جهش یافته کرونا در کشور می تواند کشنده تر از سایر ویروس ها باشد ، اگرچه آنها همچنین تأکید کردند که هنوز شواهد کافی برای تایید این موضوع وجود ندارد.

یک جهش ویروس کرونا در انگلیس ، معروف به B.1.1.7 ، اولین بار در سال 2020 کشف شد. سپتامبر. در منطقه کنت و سپس به سایر نقاط جهان گسترش یافت. این سویه جهش یافته بیشتر مسری است و شواهد نشان می دهد که این نوع ویروس کرونا 50-70٪ است. بیشتر از سایر گونه ها مسری است.

بوریس جانسون ، نخست وزیر انگلیس گفت: “شواهدی وجود دارد که سویه های جهش یافته نه تنها سریعتر منتقل می شوند بلکه خطر مرگ را نیز افزایش می دهند.”

این اطلاعات بر اساس بررسی مطالعات مقدماتی مقایسه مرگ و میر در انسان آلوده به سویه جهش یافته با انواع دیگر بیماران ویروس کرونا است. به عنوان مثال ، در انگلیس ، مطالعه ای بر روی 2583 مرگ و میر در بین 1.2 میلیون نفر مبتلا به ویروس کرونا نشان داد که افراد آلوده به جهش ویروس کرونا در انگلیس حدود 30٪ احتمال مرگ در 28 روز دارند. در مقایسه با افراد آلوده به سویه های دیگر ویروس برای مرگ.

پاتریک والنس ، مشاور ارشد علمی دولت انگلستان ، در یک کنفرانس خبری گفت که در 1000 فرد 60 ساله و بالاتر که به ویروس کرونا آلوده شده اند 10 مرگ وجود دارد ، اما B.1.1.7. این تعداد به 13 هزار نفر می رسد.

وی به نقل از LiveScience به ترندونی گفت: “با این حال ، این شواهد قانع کننده نیست و در مورد آمار منتشر شده تردید وجود دارد و تحقیقات بیشتری برای تعیین جزئیات لازم است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا