استان ها

برخورد قاطع و قانونی در انتظار متخلفان شکار خرس قهوه‌ای در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری ترندونی از استان چهارمحال و بختیار ، به نقل از کارشناسان روابط عمومی محیط زیست استان پس از دریافت گزارشی در مورد شکار خرس های قهوه ای در مناطق آزاد نزدیک روستای ده کهنه در فلاردو ، لردگان. بلافاصله افسران اداره حفاظت محیط زیست به منطقه اعزام شدند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این باره گفت: پس از تحقیقات اولیه مشخص شد که یک خرس ماده قهوه ای مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.
شهرام احمدی افزود: اداره محیط زیست استان تحقیقات را برای شناسایی مقصر یا عاملان شکار این حیوان آغاز کرده و وی امیدوار است با همکاری دستگاه های ذیربط قانون شناسایی ، دستگیر و تحویل شود.
به گفته کارشناسان ، وی انگیزه های سود این تخلف را فراموش نکرد و گفت: برخی از افراد نادان ، بر اساس خرافات ، قسمت بدن یک خرس را دارای خواص درمانی می دانند که برندگان را مجبور به چنین اقدامی و ساخت اعضای بدن می کنند. گونه های ارزشمند. مانند خرس قهوه ای برای فروش با قیمت های فوق العاده بالا.
این مقام مسئول تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست در مقابله با چنین قساوت هایی جدی است. وی علت افزایش دانش و درک از اهمیت و ارزش گونه های جانوری را کاهش تعارض حیات وحش دانست و اذعان داشت: تعصبات حیوانات و حیوانات وحشی موجب نگرانی و انگیزه های مادی فعالان محیط زیست و مدافعان حقوق حیوانات شده است. و مجرمان اقدام به راه اندازی شکار کردند.
احمدی ادامه داد: سال گذشته اداره کل محیط زیست استان های چهارمحال و بهتیاری با همکاری دانشگاه شهرکرد و تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست توزیع خرس های قهوه ای در استان و درگیری بین مردم و مردم را مورد بررسی قرار داد. سازمان های حفاظت از محیط زیست هفته گذشته نتایج این مطالعات را تأیید کرد و جوامع آموزش و اجرای لازم را در اطراف زیستگاه های خود تأیید کرد.
وی با اشاره به برگزاری وبینار سطح ملی طی روزهای اخیر به منظور آگاهی عمومی از نقش و اهمیت خرس های قهوه ای در اکوسیستم و راه های کاهش درگیری با گونه ها ، اظهار داشت: این وبینار توسط محیط زیست استان با همکاری دانشگاهیان و کارشناسان
مدیرکل محیط زیست استان تأکید کرد که علاوه بر اقدامات حفاظتی فشرده برای جلوگیری از آسیب به تنوع زیستی استان ، برنامه های آموزشی و پژوهشی برای آگاهی بخشی به مردم محلی و محافظت پایدار از آنها در برابر انفال الهی در حال انجام است.

با از بین بردن آگاهی مردم از ارزش حیات وحش ، کمک به محیط بانان ، دانشگاهیان ، دوستداران طبیعت و غیره ، برای از بین بردن تعصبات زیست محیطی تلاش می شود.

46

دکمه بازگشت به بالا