برون مرزی

بازنویسی داستان تکاملی “ماهی به انسان”

مطالعه ماهی از 440 میلیون سال پیش؛

پنج ماهی سیلورین اولیه از چین تاریخ تکامل ماهی به انسان را بازنویسی می کنند

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا به نقل از (Sci-Tech Daily)، محققان موسسه دیرینه شناسی و دیرینه شناسی مهره داران (IVPP) آکادمی علوم چین اخیرا دو مخزن فسیلی را در لایه های اولیه سیلورین کشف کردند. جنوب غربی گوئیژو و چونگ کینگ. آنها دارند تاریخ تکامل را از ماهی به انسان بازنویسی می کنند.

انسان ها یکی از 99.8 درصد از گونه های مهره داران موجود هستند که گناتوستوم یا مهره داران آرواره دار هستند.

طرح اولیه بدن و چندین اندام اصلی انسان را می توان به gnathostomes ردیابی کرد. یکی از مهمترین وقایع در تکامل مهره داران، پیدایش آرواره هاست.

با این حال، چگونگی به وجود آمدن این نوآوری همچنان یک راز باقی مانده است، زیرا فسیل‌های مهره‌داران فک‌دار اولیه تا اوایل دونین (419 میلیون سال پیش) کشف نشدند، علی‌رغم اینکه داده‌های مولکولی نشان می‌دهند که منشأ مهره‌داران آرواره‌دار باید قبل از 450 میلیون سال پیش رخ داده باشد.

بنابراین، شکاف بزرگی در پیشینه فسیلی مهره‌داران فک‌دار اولیه وجود دارد که حداقل 30 میلیون سال از اردویسین پسین تا سیلورین را در بر می‌گیرد.

گرافیک ماهی سیلورین
گرافیک ماهی سیلورین

آخرین یافته های تیم ژو مین در IVPP از دو ذخایر فسیلی جدید است که نشان دهنده ظهور مهره داران آرواره دار است: این ماهی های آرواره دار حداقل 440 میلیون سال پیش در آب های بلوک جنوبی چین شکوفا شده اند.

در اواخر سیلورین، ماهی‌های آرواره‌ای متنوع‌تر و بزرگ‌تر تکامل یافته بودند، که شروع به گسترش در سراسر جهان کردند و حماسه فرود ماهی و در نهایت تکامل انسان‌های ما را باز کردند.

کشف فسیل‌های ماهی از این دو مخزن به ردیابی بسیاری از ساختارهای بدن انسان به ماهی‌های باستانی، در حدود 440 میلیون سال پیش، کمک می‌کند و برخی از شکاف‌های تکاملی کلیدی در تکامل از ماهی به انسان را پر می‌کند و شواهد محکم‌تری برای مسیر تکامل ارائه می‌کند. ..

ذخایر فسیلی ماهی چونگ کینگ در بسترهای قرمز بالایی سیستم سیلورین به 436 میلیون سال پیش برمی گردد. این تنها سیلورین لاگرشتات (مخزن فسیلی از حفاظت برجسته) در جهان است که همه فک ماهی ها را از سر تا دم در خود جای می دهد و فرصتی منحصر به فرد برای مشاهده تولید مثل “سپیده دم ماهی” است. این فسیل “گنج” در میان دیگر Lagerstätten چینی بزرگ قرار دارد: Chengdu Biota و Jehol Biota، که معماهای کلیدی را ارائه می دهند که قبلاً در درخت زندگی یافت نشده بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا