بازار سرد بستنی و آبمیوه

افزایش قیمت مواد اولیه ، شرایط تاج گذاری و کاهش سفرهای عصرانه و شبانه در تهران و همچنین تمایل مصرف کننده به محصولات بسته بندی شده در کارخانه ، بازار بستنی و آب میوه طبیعی و فروشگاه های موفقیت فروش آب میوه و بستنی با همان اندازه قبلی را محدود کرده است. سالها بخشی از این رکود به دلیل کمبود مشتری فست فود و رستوران است که مشتریان آنها پس از خوردن غذاهای چرب ، سراغ آب میوه های اسیدی می روند تا به قول خودشان شسته شوند و چربی موجود در غذا را کاهش دهند!

به گزارش ترندونی ، روزنامه دنیای اقتصاد ادامه داد: به گفته فروشندگان ، اندازه بازار آب میوه و بستنی از نظر میزان فروش به یک سوم کاهش یافته است. قیمت ها تقریباً دو برابر شده اند ، اما ترکیب آنها به معنای کاهش 30 درصدی درآمد نیست.با این حال ، عدم موفقیت بازار در افزایش قیمت محصول نهایی متناسب با افزایش قیمت مواد اولیه ، روند نزولی را تشدید کرده است. سالها قبل از شیوع ، اکثر مغازه های آب میوه فروشی و بستنی فروشی ها پر بود و حتی مشتری ها در مقابل این مغازه ها صف کشیده بودند و می خواستند در پیاده رو یا اتومبیل های شخصی خرید کنند ، اما اکنون حتی فروشگاه های معروف آب میوه و بستنی رو به زوال هستند ، و خرید از آنها چیزی بیش از فقط صف انتظار است. اما از فضاهای خالی نیز می توان استفاده کرد.

یکی از آب میوه ها گفت: “اگر همه هزینه ها را با دقت محاسبه کنیم ، به دلیل کاهش فروش موقعیت های خود را از دست خواهیم داد ، اما برای حفظ تجربه و اعتبار خود به کار خود ادامه خواهیم داد تا بتوانیم پس از روده کرونا ویروس به خوبی در بازار شرکت کنیم” و فروشنده بستنی. و اگر ببندیم ، هیچ گزینه دیگری وجود ندارد.

افزایش قیمت مواد اولیه

برخی از محصولات فروشندگان بستنی و آب میوه ، از جمله انواع بستنی های طعم دار ، در کارخانه ها ساخته می شوند و به فروشندگانی ارائه می شوند که قیمت آنها تقریباً دو برابر شده است. همچنین ، قیمت مواد اولیه ، به ویژه شیر ، شکر ، شربت های تغلیظ شده ، زعفران و خامه ، در بستنی زعفران ، وانیل و کاکائو که اغلب توسط خود فروشندگان تولید می شود ، به شدت افزایش یافته است. با توجه به موارد فوق ، قیمت بستنی حدود دو برابر سال گذشته است.

افزایش قیمت مواد اولیه باعث گران شدن تمام کالاهای فروخته شده در آب فروشی ها و بستنی فروشی ها شده است. به عنوان مثال قبل از عید یک لیوان آب هویج بزرگ 7000 تومان قیمت داشت و اکنون به حدود 18000 تومان رسیده است. میانگین قیمت هر پیمانه بستنی میوه ای که سال گذشته 3000 تومان بود اکنون به 6000 تومان رسیده است. قبل از عیدا قیمت فالود هر کاسه 12000 تومان بود که اکنون هر کاسه 20000 تومان و هر کیلوگرم 30000 تومان است. فروشندگان این افزایش قیمت را با این واقعیت که نشاسته و گلاب گران شده توجیه می کنند. هر بطری گل رز 1.5 لیتری اصل کاشان ماه ها 60 هزار تومان بود ، اما اکنون 180 هزار تومان است. استفاده از گل رزهای بی کیفیت نمی تواند یک راه حل باشد ، زیرا کیفیت محصول نهایی را کاهش می دهد ، باعث نارضایتی مشتری و نیاز به مصرف حجم بیشتر می شود.

قیمت میوه و سبزی نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است. طی 12 ماه گذشته قیمت کرفس از 3000 تومان به 6000 تومان رسیده است. هر لیوان آب کرفس که تا چند ماه پیش 12 هزار گوجه فرنگی بود به 20 هزار گوجه فرنگی می رسید ، در حالی که آب کرفس علیرغم طعم چندان مطبوعی که دارد ، به کسانی که از مقادیر بالای چربی در خون رنج می برند توصیه می شود.

علاوه بر همه این قیمت ها ، این روزها بحث در مورد واقع گرایانه قیمت شیر ​​و افزایش قیمت شیر ​​خام به حدود 6400 تومان در لیتر وجود دارد که می تواند باعث افزایش قیمت بستنی ، آیسینگ ، شیر شیک و مخلوط شود. با افزایش قیمت جدید.

نوسانات و هزینه های قطع برق

قطع مکرر برق از ابتدای تابستان برای همه مردم مشکل ایجاد کرده است ، اما برخی از مشاغل آسیب بیشتری دیده اند. یکی از مختل ترین شرکت های برق فروش بستنی و آب میوه های طبیعی است. بستنی در دمای تقریبا منفی 18 درجه سانتیگراد نگهداری می شود و اگر درجه حرارت از این مقدار بالاتر رود ، کیفیت آن رو به زوال می رود و وقتی دوباره سرد نمی شود ، دیگر نمی تواند از همان کیفیت برخوردار باشد. استفاده از تکه های یخ خالص در بستنی ، که باعث آزار مصرف کننده می شود ، بخشی از افت کیفیت بستنی است که حتی منفی 18 درجه حرارت را متحمل شده است. به همین دلیل ، قطعات شل بستنی باید دور ریخته شود. هر جعبه بستنی حاوی حدود 200 کیلوگرم بستنی است و در صورت قطع برق بیش از 10 کیلوگرم از بین می رود. از حدود 1200 فروشگاه آب میوه و بستنی ، حدود 15 درصد در سال گذشته تعطیل و تغییر شغل داده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا