اقتصادی

بازار درحال رقابتی شدن است/ آغاز کاهش قیمت کالاها – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، مهدی برادران در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن در تبریز اظهار داشت: باید از تبریز با افتخار و نماد غیرت و امید مانند ستارخان و باقرخان، استاد شهریار، استاد بهزاد صحبت کرد. و شهیدان مهدی و حمید باکری و دانشمندان بیایید این شهر را گره بزنیم.

وی افزود: تبریز شهری است که به عنوان صنعتی آن را کم رنگ می کند و افتخاری برای کشور محسوب می شود، نقش خود را در تمام استان ها ایفا کرده و در عرصه هایی مانند شیرینی و شکلات، کفش، چرم برای کل کشور الگو است. ، فرش. ، تولید یا تامین قطعات خودرو 35 درصد نیاز کشور، رکن دارویی و لوازم خانگی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم و با همت مجموعه سکوت 100 واحد ایستاده در آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید و 250 مشکل تولیدی و صنعتی حل شد و 210 سرمایه گذاری در استان انجام شد.

او به موضوع وی همچنین به تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات صنعتی توجه کرد و گفت: در این راستا معتقدیم با همکاری مجلس و کاهش تعرفه واردات به حداقل ممکن برای تقویت سرمایه گذاری مشکل حل می شود. محدوده شعاع 30 کیلومتری در بافت تبریز در راستای اجرای طرح های توسعه واحدهای تولیدی و همچنین با پیگیری رئیس سازمان. سکوت استان برای رفع آن اقداماتی انجام داده است.

برادران با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری که سازنده او تنها مسئول مشکلات کشور نیست راه حل و این تنها راه نجات کشور است، گفت: اگرچه اصلاحات عمیق اقتصادی دولت از جمله لغو ارز ترجیحی محدودیت ها و موانعی را برای بخش تولیدی و صنعتی ایجاد کرده است. ولی شما اثرات آن را در کوتاه ترین زمان مشاهده خواهید کرد مدت زمان طولانی به ویژه در بازار رقابتی تر خواهد بود و در روزهای اخیر برخی از قیمت ها 20 تا 25 درصد کاهش یافته است. موضوع است.

این را برای اولین بار گفت تعادل بار صادرات و واردات کشور اکنون برابر است تبدیل می شود، آمده است: در حال حاضر 48 هزار میلیارد تومان حجم صادرات کشور و 52 هزار میلیارد تومان حجم واردات است که اگر انتظار داشته باشیم این فاصله را کم کنیم به 4 هزار می رسد. خیلی زیاد تراز صادرات و واردات کشور تا پایان سال بدون مرجع برابر می شود درآمد باید نفت را درک کنیم و پس از درک این موضوع به سمت کنترل ساختاری تورم برویم.

معاون وزیر سکوت وی تاکید کرد: اگر کارآفرینی مردم تبریز در کشور نمونه شود و عملکرد آن را ببینیم به این هدف خواهیم رسید و البته باید خروج سرمایه از کشور و خرید و فروش ها را نیز بپذیریم. آپارتمان های میلیارد دلاری داره بیرون میاد ابتکار سرمایه گذار با این هدف ناسازگار است، اما امیدواریم با تلاش و همکاری فعالان صنعت و تولید به سمت آن حرکت کنیم. هم ترازی بیایید واردات و صادرات را پیش ببریم.

دکمه بازگشت به بالا