اقتصادی

ایران در جایگاه سوم فرودگاه‌های خاورمیانه و آفریقا

طبق آمار تحلیلی ENAC ، در سال 2019. فرودگاه های ایران در منطقه عزیمت و پذیرش مسافران در خاورمیانه و آفریقا در رده سوم قرار دارند.

به گزارش ترندونی ، گروه آمار و اطلاعات حمل و نقل هوایی معاون برنامه ریزی ، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاهی اخیراً براساس بولتن تحلیلی ENAC ، بررسی و ارائه گزارشی از وضعیت فرودگاههای ایران در خاورمیانه و جهان را ارائه داده است.

در خبرنامه ENAC ، 2690 فرودگاه در 185 کشور مورد بررسی قرار گرفت که ایران بین 57 کشور و 307 فرودگاه در خاورمیانه و آفریقا با 55 کشور در آن جای گرفته است. از میان 15 فرودگاه برتر جهان ، فرودگاه شیکاگو OHare بیشترین میزان عزیمت و عزیمت را دارد ، فرودگاه اقیانوس اطلس بیشترین مسافر و عزیمت را داشته و فرودگاه هونگ کنگ بیشترین عزیمت و ورود را دارد.

ایران در بین 50 کشور جهان با بالاترین نرخ ارسال و دریافت مسافر و در سال 2019 در رتبه 34 قرار دارد. 51،847،000 نفر به فرودگاه های کشور منتقل شدند. فرودگاه های ایران از بین 50 کشور با 419.520 پرواز بالاترین رتبه (رتبه 40) را دارند.

همچنین در سال 2019. در فرودگاه های ایران 518،606 تن بار و پست حمل و دریافت شده است که در رتبه 31 قرار دارد. همچنین بررسی وضعیت فرودگاه های ایران در بین 15 کشور در خاورمیانه و آفریقا با بالاترین رتبه برای ارسال و دریافت مسافر نشان می دهد که کشور ما پس از امارات و عربستان سعودی در رده سوم قرار دارد. این کشور همچنین پس از عربستان ، امارات و آفریقای جنوبی در رده چهارم قرار دارد و فرودگاه های این کشور از نظر حمل و نقل بار و مسافر در رده چهارم بعد از امارات ، قطر و عربستان قرار دارند.

2019 فرودگاه های ایران 8 درصد از ورود و عزیمت در خاورمیانه و آفریقا را به خود اختصاص داده اند ، در حالی که در بین 57 کشور منطقه ، امارات ، عربستان سعودی و ایران 44 درصد از کل ورودی ها و عزیمت ها را به خود اختصاص داده اند.

شش فرودگاه ایران از جمله مهرآباد ، مشهد ، امام خمینی ، کیش ، شیراز و اهواز در بین 50 فرودگاه برتر برای عزیمت و ورود به خاورمیانه و آفریقا در سال 2019 بود و نرخ رشد این فرودگاهها به استثنای کیشا بود. در مقایسه با سال 2018 منفی است. بود.

چهار فرودگاه در مهرآباد ، مشهد ، امام خمینی (ره) و شیراز از بین 50 فرودگاه برتر فرود و برخاست در منطقه خاورمیانه و آفریقا قرار دارند. نرخ رشد آنها در مقایسه با سال 2018 منفی بود.

هشت فرودگاه در امام خمینی ، مهرآباد ، مشهد ، کیش ، شیراز ، اهواز ، اصفهان و تبریز از اصلی ترین فرودگاه های ارسال و دریافت محموله و نامه پستی در خاورمیانه و آفریقا با نرخ رشد منفی به استثنای کیش و تبریز است. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا