جامعه و خانواده

اپلیکیشن «تهران من» از امروز در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات استان تهران از راه اندازی مجدد نرم افزار موبایل تهران من خبر داد و گفت: شهروندان از امروز می توانند از خدمات این اپلیکیشن استفاده کنند.

به گزارش ترندونی، هادی محضرنیا با حضور در این برنامه تلویزیونی گفت: در پی حمله سایبری گسترده ای که می توانست برای حفاظت از برنامه ها و اطلاعات به شبکه شهرداری تهران سرایت کند، فناوری اطلاعات و ارتباطات تهران سیستم ها و نرم افزارها را از دسترس خارج کرده است. این اقدامات طولی نکشید زیرا نرم افزار موبایل تهران من باید تست های امنیتی و نفوذ را می گذراند. راه اندازی مجدد نیاز به تایید دستگاه های نظارتی نیز داشت و در عین حال به دنبال خدمات رسانی بهتر بودیم که خوشبختانه هر دو موفق بودند و از امروز به یاری خداوند شهروندان می توانند از این نرم افزار بر روی تلفن همراه خود استفاده کنند.

محضرنیا در تشریح اقدامات تهران در جریان حمله و نفوذ سایبری به شبکه شهرداری تهران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: سطح امنیتی را ایجاد کرده ایم.

وی افزود: حقیقت این است که این حمله سایبری موفقیت آمیز نبود و به اهداف خود نرسید، اما حمله گسترده و پیچیده بود و تمام سرویس های اینترنتی برای مقابله با آن مسدود شد و همه سیستم ها را خاموش کردیم. ما این کار را از روی اطلاعات مردم انجام دادیم، تراکنش‌های مالی زیادی در سیستم‌های شهرداری وجود دارد که همه آنها باید با بانک‌ها و مراکز ذی‌نفع بررسی می‌شد تا حقوق مردم تضییع نشود و تعداد این موارد سیستم ها نیز قابل توجه است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران همچنین درباره شایعاتی مبنی بر حذف اطلاعات و سوابق شهروندان از سامانه‌ها گفت: اطلاعات در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در سه لایه خودرو، املاک و غیره به عنوان کیف پول شهروندان ذخیره می‌شود. به طور کامل حفظ شده است.

او گفت: «داده‌ها به دلیل نحوه پشتیبان‌گیری از بین نرفتند.

«بی شک هدف اصلی اخلال گران ایجاد اختلال در خدمات رسانی به مردم بوده است، چرا که 400 سرویس شهری مختلف در 22 منطقه، 123 منطقه و سازمان ها و شرکت های مرتبط با شهرداری تهران با هدف صادرات خدمات وجود دارد. خدمات، او گفت. برخی از این خدمات را نمی توان قطع یا متوقف کرد، مانند استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، مترو، سامانه بهشت ​​زهرا (س) که سعی کرده ایم در کمترین زمان ممکن دوباره استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه از اولین گزارش یک حمله سایبری تاکنون بیش از 300 نیروی سازمان ICT تهران به صورت 24 ساعته درگیر بوده اند، افزود: «شورت» همیشه در شبکه شهرداری تهران و سایر شبکه های خدماتی است. ، اما این سرویس ها به صورت 24 ساعته رصد می شوند و تلاش می شود تا مشکلات آنها برطرف شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران بار دیگر با عذرخواهی از شهروندان تهرانی به دلیل اخلال در شبکه شهرداری تهران گفت: همانطور که شهردار تهران تاکید می کند شهروند اولویت اول شهرداری است و معذرت می خواهم. مردم برای آنچه اتفاق افتاده است. «تاکنون اجازه نداده ام حقوق شهروندی زیر پا گذاشته شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، ماهزارنیا از همکاری سازمان پدافند غیرعامل با ریاست افتا ریاست، شورای شهر و معاون شهردار تهران که به همراه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، استقبال کردند. از ابتدا. : در یک سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، همکارانم به دلیل مشغله خدماتی شب ها نخوابیدند و حتی به سراغ خانواده هم نرفتند و البته این تلاش جبران ناپذیر را نمی توان آنطور که باید قدر دانست. اما به همین مناسبت از تک تک همکاران سازمان تشکر می کنم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا