برون مرزی

انگلیس میزبان نخستین نشست وزرای خارجه گروه ۷ از زمان آغاز پاندمی کرونا

جلسه وزرای خارجه گروه G7 امروز ، دوشنبه ، برای اولین بار از زمان آغاز همه گیری کرونا در لندن به میزبانی وزیر خارجه انگلیس و همتایان آمریکایی وی آغاز می شود.

این نشست به میزبانی انگلیس ، رئیس کنونی اجلاس ، فرصتی برای بازیابی نفوذ غرب و پرداختن به موضوعاتی مانند بهبود بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، تغییر اقلیم و نحوه برخورد با چین و روسیه است.

علاوه بر این ، وزرای هفت کشور قدرتمند جهان پس از روی کار آمدن برای اولین سفر جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده آماده می شوند. سفر ماه آینده در نشست جی 7 به انگلیس ، از سرگیری همکاری انگلیس با متحدان سنتی خود در پی گسست از رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ است.

در جلسه این هفته ، لندن بدون شک وزرا از استرالیا ، هند ، آفریقای جنوبی و کره جنوبی را علاوه بر هفت کشور از گروه ، از جمله کانادا ، فرانسه ، آلمان ، ایتالیا ، ژاپن و ایالات متحده دعوت کرد.

جلسه امشب با شام آغاز می شود.

پیش از این ، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا برای گفتگو در مورد اهداف مشترک دیدار خواهند کرد. انگلیس می خواهد در همکاری مجدد بایدن در تلاشهای جهانی برای مبارزه با تغییرات آب و هوا و احیای توافق هسته ای لغو شده ترامپ با تهران سرمایه گذاری کند.

وزیر امور خارجه انگلیس روز یکشنبه گفت که گروه هفت در حال بررسی پیشنهاد مکانیزم واکنش سریع برای مقابله با “دروغ” های روسیه است و از لزوم ایستادگی در برابر بازارهای آزاد و دموکراسی در چین صحبت کرد.

دومینیک راب گفت: “در همه این مناطق ، ما می خواهیم بسیار قدرتمند باشیم و شانه به شانه نه تنها با آمریکایی ها که بسیار مهم هستند ، بلکه با سایر متحدان ما نیز ایستاده ایم ، به همین دلیل G7 بسیار مهم است.”

انتظار می رود که راب و وزیر امور خارجه درباره مذاکرات تجاری فعلی با ایالات متحده گفتگو کنند. این زمانی است که انگلیس به دنبال توافقی است که در حال حاضر توسط بوریس جانسون به توافق نرسیده است و به عنوان یکی از بزرگترین فرصتهایی که با خروج از اتحادیه اروپا گشوده شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا