فرهنگ و هنرکسب و کار ایرانی برتر

انواع کارت ویزیت

کارت های ویزیت انواع و اقسام مختلفی دارند و دسته بندی های متعددی را شامل می شوند. کارت های ویزیت را می توان از لحاظ جنس، شیوه برش، دو یا تک رو بودن و … از یکدیگر مجزا کرد. در حالت کلی مشخصات انواع کارت ویزیت بسته به محل شیوه کاربرد آنها متفاوت است و می بایست با توجه به نوع کسب و کار مورد طراحی قرار بگیرند تا بیشترین بازده را داشته باشند.

مشخصات انواع کارت ویزیت

مشخصات انواع کارت ویزیت موضعی استخوانی سایز این نوع کارت معادل ۵٫۸×۸٫۹ می باشد. همانطور که در نمونه مشاهده می کنید این کارت به صورت دورگرد بوده و دارای ضخامت بسیار بالایی نسبت به کارت های معمولی می باشد که همین امرموجب زیبایی این نوع کارت شده است. این کارت ها از استقامت بالای برخوردار هستند. مشخصات انواع کارت ویزیت موضعی استخوانی از دیگر موارد این کارت قابلیت ایجاد uv موضعی در دو طرف کارت در قسمت های مورد نیاز شما می باشد که زیبایی این کارت را چند برابر می کند. کارت های موضعی استخوانی به دلیل ضخامت زیادی که دارند در برابر خم شدن مقاوم هستند و همچنین در صورت استفاده از طرح های مختلف، به دلیل وجود لایه براق، نور را باز تاب کرده و باعث زیبایی حداکثری کارت ویزیت می شود. موضعی یک لایه براق و برجسته بوده که در مکان های تعیین شده در کارت شما قرار می گیرد .

ابزارهای قدرتمندی است که با وجود پیشرفت‌هایی که در این سال‌ها در دنیای دیجیتال ایجاد شده همچنان توانسته با قدرت زیاد جایگاه خودش را در صنعت تبلیغات و اطلاع‌رسانی، حفظ کند. در ادامه با بررسی انواع کارت ویزیت مانند نمونه ی کارت ویزیت موبایل فروشی آشنا خواهید شد معمولا کارت ویزیت ها بر اساس جنس و ضخامت کاغذشان ابعاد، نوع برش، طرح و جلوه‌های ویژ‌ه‌ای که دارند در انواع مختلفی ارائه می‌شوند که شما می‌توانید متناسب با سلیقه و کسب و کارتان مناسب‌ترین آن را برای خود انتخاب کنید. در این مقاله از ما قصد داریم ابتدا با کارت ویزیت های جذاب مجموعه که جزء پر طرفدارترین کارت‌های موجود در بازار هستند آشنا شده و پس از آن به بررسی انواع مختلفی از کارت ویزیت ها بپردازیم.

مشخصات انواع کارت ویزیت لمینت مات و براق

این نوع کارت دارای دو سایز ۸٫۵×۴٫۸ و ۸٫۹×۵٫۸ میباشد. همانطور که در نمونه مشاهده می کنید این کارت به صورت دورگرد بوده و دارای ضخامت بسیار بالایی نسبت به کارت های معمولی می باشد که همین امرموجب زیبایی این نوع کارت شده است. کارت های لمینت براق، از روکش براق بهره مند است و می تواند نور را باز تاب کند. مشخصات انواع کارت ویزیت لمینت مات و براق این در حالیست که روکش کارت در لمینت مات، مات بوده و به دلیل استحکام بالای این روکش ، دوام و ماندگاری آن نسبت به کارت های دیگر بسیار بیشتر می باشد. از این کارت ها عموما به صورت دو رو استفاده می شود و هر طرح و رنگ دلخواهی را می توان بر روی آنها پیاده کرد. شیوه برش، قابلیت انتخاب مات و یا براق بودن و استحکام بالای کارت های لمینتی، همگی باعث می شود تا این دیزان و طراحی بسیار چشم نواز جلوه کند و مخاطب را مجذوب خود نماید. فوری با بهترین کیفیت در چاپ قاصدک سفید

مشخصات انواع کارت ویزیت گلاسه روکش UV

سایز این کارت ۸٫۵×۴٫۸ میباشد. این کارت روی کاغذ گلاسه ۳۰۰ گرم واقعی چاپ شده و یک لایه UV بصورت روکش روی آن قرار می گیرد. این نوع کارت به عنوان یک کارت معمولی و ارزان در بازار چاپ مطرح است و جهت تیراژهای بالا مقرون به صرفه می باشد. کارت های معمولی که به نوعی ارزان ترین نوع کارت ویزیت محسوب می شود، بیشتر برای کارهای خدماتی مورد استفاده قرار میگیرد. مشخصات انواع کارت ویزیت گلاسه روکش UV این مدل از کارت ها را می توان هم به صورت تک رو و هم دو رو مورد استفاده قرار داد. کارت های گلاسه، از حداقل استحکام بهره می برند و بعضا دارای یک لایه نازک به روی خود هستند که در صورت خم شدن می توان آنها را از روی کاغذ جدا کرد. در حالت کلی، این مدل از کارت ها، ابتدایی ترین کارت های ویزیت به حساب می روند و هزینه به مراتب ارزان تر دارند.

مشخصات انواع کارت ویزیت سوسماری

سایز این کارت ۸٫۵×۴٫۸ میباشد. روکش این کارت دارای بافت می باشد. همین موضوع موجب زیبایی این نوع کارت شده است. این کارت از نظر نوع بافت مانند کارت های کتان می باشد با این تفاوت که یک روکش مانند سلفون روی آن قرار دارد که موجب استقامت و ماندگاری و شفافیت بیشتر این نوع کارت از کارت های کتان می باشد. کیفیت عکس مورد استفاده در این مدل می بایست مناسب باشد و به دلیل حالت مشبک بودن کارت، از جذابیت خاصی برخوردار است. مشخصات انواع کارت ویزیت سوسماری در حالت کلی، کارت های سوسماری را می توان تقویت شده کارت های گلاسه دانست. این کارتهای ویزیت ضخامت یکسانی با دارند و فقط به دلیل وجود بافت و روکش متفاوت آن است که تغییرات ایجاد شده قابل ملاحظه می شود. وجود بافت در این کارت باعث برجسته شدن کارت می شود و جلوه ای خاص به کارت ویزیت می بخشد.

مشخصات انواع کارت ویزیت کتان سایز این کارت ۸٫۵×۴٫۸ میباشد. این کارت، از جمله کارت های پر طرف دار میباشد. علت علاقه مندی زیاد به این کارت بافت موجود بر روی خو کاغذ و همچنین مقرون به صرفه بودن آن می باشد. اگر به دنبال یک کارت شیک و مقرون به صرفه می باشید می توانید از این نوع کارت استفاده نمایید. مشخصات انواع کارت ویزیت کتان توجه : در کارت های کتان به علت وجود بافت در هنگام چاپ رنگ مانند کاغذ گلاسه روی کار نمی نشیند. به همین دلیل کارهایی که دارای زمینه های روشن و سفید می باشند هنگام چاپ روی کارت کتان زیبا می شوند ولی کارهایی که دارای زمینه های تیره و مشکی می باشند بر روی کاغذ کتان خوب نشده و بهتر است از سایر کارت ها استفاده شود. در رابطه با بیشتر بدانید

مشخصات انواع کارت ویزیت سلفون مات و براق

سایز این کارت ۸٫۵×۴٫۸ میباشد. این نوع کارت بر روی کاغذ گلاسه ۳۰۰ گرم چاپ می شود. سپس بر روی آن روکشی از سلفون مات یا براق قرار می گیرد که موجب استحکام بیشتر کارت می شود. این نوع کارت از جمله کارت های مقرون به صرفه و شیک می باشد. مشخصات انواع کارت ویزیت سلفون مات و براق از این مدل کارت های ویزیت، به صورت تک رو و دورو استفاده می شود و می توان روی هر دو روی کارت طرح دلخواه را چاپ کرد. استحکام این کارت ها به دلیل وجود لایه سلفون بیشتر است. این کارت ها قیمتی مناسب دارند و در تیراژ بالای آنها مقرون به صرفه است.

مشخصات انواع کارت ویزیت موضعی سلفون

سایز این کارت ۸٫۵×۴٫۸ میباشد. این نوع کارت بر روی کاغذ گلاسه ۳۰۰ گرم چاپ می شود. سپس بر روی آن روکشی از سلفون مات قرار می گیرد . نکته حائز اهمیت این نوع کارت که موجب زیبایی هرچه بیشتر این کارت می شود امکان ایجاد UV موضعی در مکان هایی از کارت که مد نظر شما است، میباشد. UV موضعی در این نوع کارت موجب چندین برابر شدن جذابیت این نوع کارت نسبت به کارت سلفون مات شده است. مشخصات انواع کارت ویزیت موضعی سلفون کارت ویزیت برخلاف آن که یک تبلیغ ساده و معمولی به نظر می رسد، درعین حال می تواند تاثیری مهم بر روی مخاطبین شما بگذارد. انتخاب نوع درست کارت با توجه به نوع فعالیت و مخاطبین شما از نکات مهم و اساسی است.

حال که با مشخصات انواع کارت ویزیت آشنا شدید می توانید نسبت به انتخاب و طراحی کارت ویزیت دلخواه خود اقدام نمایید. باید در نظر داشته باشید که اگر مخاطبان شما افراد یا شرکت های خاص می باشند حتما از کارت های شکیل و جذاب هم از نظر طرح و هم نوع کارت استفاده نمایید. زیرا نوع کارت شما باعث ایجاد اولین تفکر از سوی مخاطبان نسبت به شما می باشد. پس بهتر است که این تفکر از همان لحظه اول به بهترین نحو باشد. به این دسته از دوستان این نوع کارت ها را پیشنهاد می کنیم: موضعی استخوانیکارت ویزیت یکی از

در ادامه می‌خواهیم انواع کارت ویزیت ها را بر اساس ظاهر، جنس، طرح و ویژگی‌های دیگر مورد بررسی قرار دهیم، البته توجه داشته باشید که برخی از نمونه کارت ویزیت هایی که در ادامه این مقاله نمایش داده شده‌اند به دلایل مختلفی همچون هزینه بالای ناشی از ساخت قالب‌های خاص امکان چاپ آن‌ها وجود ندارد. اما این مژده را می‌توانیم به شما بدهیم که با انتخاب یکی از کارت ویزیت های جذاب چاپ آقا و با استفاده از ابزار طراحی آنلاین این مجموعه شما می‌توانید یکی از باکیفیت‌ترین کارت ویزیت ها را متناسب با سلیقه‌ خودتان داشته باشید. جهت مشاهده کلیه طرح‌های کارت ویزیت و کار با می‌توانید از لینک زیر استفاده نمایید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا