جامعه و خانواده

انتقاد «یامین پور» از شرط “سنی” دریافت مجوز تاسیس سمن

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان شرط ۲۵ سال سن برای اخذ مجوز تاسیس کارخانه سیمان پیش بینی شده در لایحه قانون تشکل های اجتماعی را مغایر با تبصره دوم دانست. گام انقلاب و با اشاره به این محدودیت سنی برای اخذ مجوز راه اندازی کارخانه سیمان گفت: هزاران جوان 18 تا 25 ساله از حمایت داوطلبانه محروم هستند.

به گزارش ترندونی، وحید یامین پور وی در صفحه توئیتر خود خطاب به نمایندگان مجلس گفت: معتقدیم محدودیت سنی ۲۵ سال در لایحه تشکل‌های اجتماعی برای اخذ مجوز سیمانی مغایر با بیانیه گام دوم و سیاست ترویج مشارکت جوانان است. “.

وی با بیان اینکه بی توجهی به ظرفیت جوانان در این قانون قابل قبول نیست، افزود: هزاران جوان 18 تا 25 ساله از حمایت داوطلبانه محروم هستند.

یامین پور از این شرط انتقاد می کند "سن" اخذ مجوز تاسیس سمن

به گزارش ترندونی، پیش نویس قانون تشکل های اجتماعی با دو رویکرد «تقویت و تسهیل مشارکت مردم در امور اجتماعی» و «تنظیم و ساماندهی تشکل های اجتماعی در حاکمیت اجتماعی کشور» توسط مرکز پژوهش های مجلس تدوین شد.

بر اساس ماده 19 پیش‌نویس قانون تشکل‌های اجتماعی، هر ایرانی که حداقل 25 سال سن داشته باشد، می‌تواند در قالب یک گروه حداقل پنج نفره و در موضوعی خاص، نسبت به ایجاد تشکل اقدام کند. دامنه فعالیت مورد نظر را به صورت آنلاین و از طریق سامانه به دبیرخانه شوراها ارسال نمایید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا