سلامت و دانش

التهاب و خارش پوست را با 7 روش تضمینی، درمان کنید

گاهی اوقات پوست بدون دلیل شروع به خارش می کند – مشکلی که بسیار ناراحت کننده است و معمولاً در فعالیت های روزانه فرد اختلال ایجاد می کند. اگر به دنبال دلیلی برای خارش هستید، باید بگوییم که حتی پزشکان ممکن است دلایل یکسانی برای این علائم و نشانه ها نداشته باشند، بنابراین باید آزمایش های مختلفی انجام شود. با این حال، التهاب و آلرژی های پوستی جزو اولین مقصران این بیماری هستند و درمان ها باید طبق دستور پزشک انجام شوند. با این حال، این مقاله سعی دارد راه حل های رایجی را که اغلب راهی برای خلاص شدن از شر خارش پوست هستند، بررسی کند. در یک سفر تحقیقاتی برای خارش پوست با ما همراه باشید.

  1. از کرم ها و لوسیون های با کیفیت استفاده کنید

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

شما باید لوازم آرایشی خود را از برندهای معروف انتخاب کنید. در حال حاضر برخی از شرکت های خوب ایرانی محصولات خوبی در این زمینه تولید می کنند و در این دوران که نرخ ارز و دلار بالاست، این انگیزه خوبی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی با کیفیت است و اکنون می خواهیم برند و محصولات با کیفیت آنها را معرفی کنیم. انواع لوازم آرایشی گیاهی با قیمت مناسب. بنابراین برای کاهش التهاب پوست و خارش پوست می توانید لوسین ها و کرم های گیاهی آنها را امتحان کنید.

  1. چای سبز بنوشید

درمان گیاهان خانگی برای بیماری ها و مشکلات پوستی به ویژه التهاب و خارش، استفاده از چای سبز است. این مایع خام سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی دارند و آن را به یکی از بهترین راه ها برای درمان خارش تبدیل می کنند. البته توجه داشته باشید که مصرف چای سبز در بیماران مبتلا به خارش و التهاب پوست باید محدود شود، در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت و باعث التهاب پوست می شود. همچنین می توانید چای سبز را به صورت پودر بنوشید و روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بعد از 5 دقیقه پوست را بشویید. از طرف دیگر، برگ های چای سبز را آبکشی کرده و در آب خیس کنید و وقتی مخلوط به جوش آمد، خنک شده و روی پوست بمالید.

  1. لباس سبک بپوشید

با پوشیدن لباس های سبک می توانید پوست خود را خنک کرده و با حرکت هوا از میان آن ها احساس خارش را کاهش دهید. به طور کلی لباس های نخی می توانند به گردش بهتر هوا کمک کنند، بنابراین بهتر است لباس هایی را انتخاب کنید که حاوی مواد مصنوعی باشند. به خاطر این لباس ها معمولا پوست شما خارش می کند و حساس تر می شود.

  1. گیاه آلوئه ورا، محبوب در تمام شرکت های آرایشی و بهداشتی

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

آلوئه ورا و عصاره آن به کاهش خارش پوست و درمان سوختگی، بریدگی و حتی آفتاب سوختگی کمک می کند. بسیاری از محصولات آرایشی حاوی عصاره این گیاه هستند که به کاهش خارش پوست، کهیر و قرمزی پوست کمک می کند. به عنوان مثال در هنگام خرید محصولات پوست و مو سینره، البته انواع اصلی آنها انتخاب خوبی برای خداحافظی با التهابات پوستی است. این محصولات با استفاده از عصاره آلوئه ورا و فرمول مناسب در مدت زمان کوتاهی نتیجه دلخواه را ایجاد می کنند.

  1. دوش آب گرم

همچنین می توانید از آب ولرم در حمام و نمک حمام یا جوش شیرین در حمام استفاده کنید. این کار خارش مزمن پوست را تسکین می دهد و دوش آب سرد می تواند پوست را تسکین دهد. در دوش آب گرم یا سرد، بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید و پوست را به طور کامل نشویید. سپس باید پوست خود را کاملا بشویید. در نهایت می توانید پوست را به آرامی خشک کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. نوشیدن مقدار زیادی آب

نوشیدن آب زیاد به سرعت علائم خارش و التهاب را از بین می برد. 70 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است و این آب در سراسر بدن پخش می شود و نقش حیاتی در حفظ گردش خون دارد. اگر بدن خود را به اندازه کافی مرطوب کنید، بسیاری از مشکلات پوستی مانند آلرژی از بین خواهند رفت. معمولاً خارش پوست و آلرژی؛ معمولاً نسبت به سایر پوست ها زبرتر هستند و اگر رطوبت کافی دریافت نکنند. ضایعات پوستی در آنها تشدید شده و باعث ایجاد چین و چروک های دائمی پوست می شود.

نوشیدن آب همچنین گرما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و بدن شما را خنک می کند و می تواند آلرژی های ناشی از تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد. برای حفظ تعادل بدن باید متناسب با وزنتان آب بنوشید. مردان به ۲ تا ۳ لیتر آب در روز نیاز دارند و زنان به ۲ تا ۲ و نیم لیتر آب برای فعال ماندن نیاز دارند.

  1. مشاوره تخصصی، اولین قدم مهم

درست است، راه‌های خوبی برای کاهش التهاب و خارش پوست وجود دارد، اما اگر خارش و التهاب تشدید شد، خوددرمانی را کنار بگذارید و با پزشک متخصص و متخصص مشورت کنید تا کارهای لازم برای بهبود وضعیت شما انجام شود. به عبارت دیگر، این مرحله اولین کاری است که باید برای بهبود یک عضو مهم و حساس (پوست) در بدن خود انجام دهید.

نویسنده: وحیده امینی

* همچنین به عنوان گزارش شناخته می شود

دکمه بازگشت به بالا