استان ها

افسردگی خود را با هدست نوری درمان کنید/آغاز کارآزمایی‌های بالینی بر روی بیماری آلزایمر

محققان این شرکت فناوری دو مدل از دستگاه توان بخشی مغز را تولید کرده اند: یک مدل آلفا برای درمان افسردگی و یک مدل گاما که برای درمان بیماری آلزایمر استفاده می شود.

زینب چناری ، مدیر عامل این شرکت فناوری و یکی از محققان این پروژه ، با ترندونی مصاحبه می کند ، وی با ادعای اینکه 3 سال است این شرکت فناوری در تلاش برای تولید برنامه هایی در زمینه لیزر و فوتونیک است ، گفت: “اولین محصول این شرکت هدست بازسازی مغز نوری است که برای درمان بسیاری از اختلالات مغزی استفاده می شود.

وی گفت: “این دستگاه تأثیر موثری بر سلامت كلی مغز دارد.” پیاده سازی.

چناری در مورد عملکرد این دستگاه توضیح داد: این دستگاه با استفاده از نور مادون قرمز مجموعه ای از فعالیت های بیوشیمیایی مغز را به گونه ای تحریک می کند که انرژی سلولی را افزایش می دهد و این باعث تحریک مغز برای انجام بسیاری از فعالیت ها می شود. .

وی گفت: می توان از هدفون های نوری برای کاهش علائمی مانند افسردگی و کاهش اضطراب و استرس استفاده کرد و تحقیقات نشان داده است که این دستگاه در بهبود وضعیت بیماران آلزایمر مثر است. بود.

به گفته مدیر عامل شرکت فناوری ، این دستگاه باعث کاهش عوامل ایجاد کننده بیماری آلزایمر در سطح مغز شده است.

چناری با تأکید بر اینکه استفاده از این دستگاه بسیار آسان است و می توان از آن در خانه نیز استفاده کرد ، خاطرنشان کرد: بیماری های مغزی و عصبی طولانی مدت هستند و بیماری مانند آلزایمر بیماری پیش رونده است و درمان خاصی وجود ندارد. بنابراین ، این دستگاه یک دستگاه خانگی است و نیاز بیماران به مراجعه مکرر به کلینیک های توان بخشی را از بین می برد.

این توسعه دهنده تأثیر این دستگاه را روی قشر مغز دانست و با بیان اینکه این دستگاه در تأثیرگذاری بر عوامل شناختی مثرتر است ، ادامه داد: نمونه اولیه این دستگاه در حال حاضر در حال تولید و مجوز اخلاقیات آن است. ما آزمایشات بالینی آن را انجام می دهیم تا زمانی که تیمی برای انجام آزمایش بالینی این دستگاه با بیماران آلزایمر تشکیل شده است ، و یک اصول اخلاقی برای آن دریافت می کنیم.

به گفته وی ، این دستگاه در دو مدل “آلفا” و “گاما” تولید می شود. از مدل آلفا برای بهبود نیازهای عمومی و بیماری هایی مانند افسردگی و اضطراب استفاده می شود ، در حالی که از مدل گاما برای بهبود حافظه و عوارضی مانند بیماری آلزایمر استفاده می شود.

چناری تاکید کرد که مدل های آلفا و گاما هدفون های توان بخشی نوری مغز در مرحله آزمایش بالینی قرار دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا