حوادث و رویدادها

اعمال قانون یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو در طول اجرای منع سراسری تردد

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرده است که قانون میلیون و صد هزار وسیله نقلیه ظرف 12 روز پس از اجرای طرح ملی بیمه ترافیک ملی اجرا می شود.

به گزارش ترندونی ، سردار سید کمال هادیان فر ، در تشریح اقدامات پلیس راهور برای اجرای طرح مصوب ستاد ملی تاجگذاری برای ممنوعیت تردد برون مرزی ، گفت: پیشگیری ملی کرونا کمک کرده ، تشکر و قدردانی می کند و منتظر است کشور شاهد شکستن زنجیره ویروس باشد. در اسرع وقت.

وی افزود: در طول 12 روز برنامه ، شاهد کاهش قابل توجه ترافیک در محورهای اصلی بودیم که منجر به افزایش 80 درصدی در بزرگراه رشت-کازوین ، افزایش 84 درصدی در چالوساس و 71 درصد افزایش در تهران-کومی. و محور کاشانو-اصفهان. کاهش 58 ”.

هادیان فر افزود: میانگین تردد در محورهای شمالی کشور (هراز ، فیروزکوه و چالوس) نسبت به مدت مشابه سال قبل 62 درصد و کل کشور 38 درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: نیروهای پلیس راهور به صورت فیزیکی در هزار و 422 نقطه در سراسر کشور مستقر شدند و هزار و 910 تیم با 128 هزار و 840 مأمور پلیس به طور شبانه روزی در این پروژه کار کردند.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: بر اساس این طرح 690 هزار و 728 دستگاه خودرو از جاده های مسدود در تردد برگشت داده شد و 719 هزار و 503 خودرو نیز به صورت شفاهی توسط عوامل پلیس راهور اخطار داده شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر استقرار فیزیکی افسران ، از 129 دوربین جاده ای و 868 دوربین شهری به عنوان سیستم کنترل و نظارت تردد خودروهای محلی و غیر محلی استفاده شد.

به گفته رئیس پلیس راهور ناجا ، بیشترین کاهش تردد در استان گیلان (59 درصد) ، مازندران (58 درصد) ، قزوین ، تهران و البرز (52 درصد) و خراسان رضوی (50 درصد) رخ داده است.

وی درباره علت افزایش جریان پلاک های غیر محلی در دو استان گیلان و مازندران گفت: پیش از اجرای طرح بیمه ترافیک تعدادی از رانندگان به این دو استان سفر کرده بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس راهور ناجا ، هادیان فر گفت: در طرح ممنوعیت تردد یک میلیون و صد هزار دستگاه خودرو با 44 درصد تصادفات فوتی و 28 درصد مصدوم اجرا شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا