حوادث و رویدادها

اعتراض جمعی از دانشجویان دکتری کوی دانشگاه تهران

آفتاب‌‌نیوز:

یکی از دانشجویان معترض در این باره گفت: دانشگاه تهران اعلام کرده است که دانشجویان بسته به سال مجاز می توانند سه سال در خوابگاه بمانند. با این حال ، بنیاد رفاه دانشجویان همچنین تأکید کرد که اگر تعداد سالهای مجاز برای دانشجویان دکتری بیش از سه سال باشد ، جریمه پرداخت کنید.

وی ادامه داد: سال موقت دانشجویان دکتری که در یک خوابگاه ازدواج می کنند از چند ماه تا یک یا حتی سه سال به پایان رسید. ما مخالفت می کنیم که آنها دوره های تاج را یکی از سالهای مجاز نمی دانند و دانشگاه با دانشجویان همکاری می کند. به عنوان مثال ، دانشجویی که به دلیل مشکلی موفق به نقل مکان نشود ، توسط صندوق رفاه جریمه می شود ، بنابراین دلیلی برای فشار بر دانشجو وجود ندارد

سعید حبیبه با تشریح دلیل تجمع دانشجویان دکترا در ساختمان 16 آذر دانشگاه تهران تأکید کرد: قوانین دانشگاه به دانشجویان اجازه می دهد فقط در یک سال تحصیلی خاص در خوابگاه های دانشجویی بمانند و در پایان سال تحصیلی مجازی آنها را مجبور به ترک خوابگاه می کند. تا دانشجویان دیگر بتوانند از این مکانها استفاده کنند.

وی افزود: “در حال حاضر ، دانشگاه تهران فقط 400 خوابگاه برای دانشجویان متاهل دارد ، به این معنی که 400 دانشجوی متاهل می توانند از خوابگاه های متاهل استفاده کنند (60 یا بعضی از آپارتمان ها کوچک هستند). . اگرچه ما 50،000 دانشجو در دانشگاه تهران داریم ، اما اگر فقط 10٪ از این دانشجویان متاهل و غیربومی باشند ، این بدان معنی است که 5000 دانشجو داریم که به خوابگاه های متاهل متقاضی می شوند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: حدود 200 دانشجو که در خوابگاه های ما زندگی می کنند افرادی هستند که سنوات قانونی خود را به پایان رسانده اند و برخی از این افراد حتی 2 تا 6 سال سن دارند و برخی از آنها یک یا چند ترم بیشتر از سن قانونی خود هستند. اسکان داده شده اند و با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان متأهل متقاضی خوابگاه هستند و شدیداً به اسکان در این خوابگاهها احتیاج دارند ، باید پذیرش سایر متقاضیان واجد شرایط در هنگام عزیمت برای دانشجویانی که قبلاً یک سال را گذرانده اند ، امکان پذیر باشد. .

حبیبه تأکید کرد: “ما دستور تخلیه دانشجویان دکتری فعلی را که برای یک سال غیر مجاز در خوابگاه زندگی می کنند صادر نکرده ایم و این فقط بر اساس تصمیم متصدیان دانشگاه تهران است که از سال 1998 به بعد تصمیم گیری شد. اول اوت (نه برای یک سال) در خوابگاه ها اسکان داده می شوند تا قیمت اقامت را با توجه به نرخ روز و طبق نظر کارشناسی یعنی 3 میلیون و 800 هزار جلد پرداخت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان نیز با تصمیم کیوریتور مخالفت کردند ، بر اساس پیگیری های صورت گرفته من تصمیم گرفته شد دانشجویانی که تا اول ژانویه خوابگاه را تخلیه می کنند از جریمه ها و هزینه هایی که باید به نرخ روز پرداخت کنند معاف شود. و مالیات را پرداخت نکنید.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تأکید کرد: متأسفانه دانشجویان فعلی که برای یک سال غیر مجاز در خوابگاه ها زندگی می کنند ، تمایلی به ترک خوابگاه ندارند و بر اساس مصوبه هیئت امنای دانشگاه حاضر به پرداخت هزینه خوابگاه نیستند.

حبیبا تأکید کرد: “برخی از دانشجویان علت وقوع کرونا را عدم دفاع از پایان نامه ها یا سال های غیر قابل قبول خود می دانند ، اگرچه این دلیل قابل قبول نیست زیرا هیچ یک از فعالیت های تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه در کرونا بسته نشده است.” از آنجا که ما 14000 دانشجوی جدید در کرونا جذب کرده ایم ، همه دانشجویان باید از فرصت های دانشگاه استفاده کنند.

دکمه بازگشت به بالا