جامعه و خانواده

استفاده از ظرفیت مدارس برای محرومیت زدایی مناطق کم برخوردار/ وجود ۲۰۲۰ محله محروم در کشور

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه درب مدارس، فرهنگسراها، دارالقرآن و ورزشگاه ها باید به روی عموم باز باشد، تاکید کرد: در مناطق کم برخوردار.

به گزارش ترندونی، یوسف نوری در جلسه تشریح «طرح توسعه و بازآفرینی دو هزار و بیست منطقه کم برخوردار کشور» با حضور علی آقا محمدی؛ در دیدار مشاور رهبر معظم انقلاب (مدظلهو العالی) با چند تن از معاونین وزیر در سالن اجتماعات ساختمان شهید رجایی ضمن استقبال از زادگاه 13 رجب حضرت علی (ع) کعبه گفت: پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی، محدودیت های جهانی. با شروع جنگ هشت ساله، کشتارهای منافقانه، اعمال تحریم ها، اقدامات برخی دولت ها و… بسیاری از کشاورزان به حاشیه شهرها مهاجرت کرده اند.

وی افزود: در گذشته همسایه ها نسبت به همسایگان خود حساس بوده و از هیچ کوششی برای رسیدگی به مشکلات یکدیگر در مواقع نیاز دریغ نمی کردند، فرهنگ خوبی بوده که در دهه های اخیر به فراموشی سپرده شده است؛ این فرهنگ سازی در سال های اخیر به فراموشی سپرده شده است.

نوری افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در برنامه ۲۰۲۰ توسعه و تحول محلات‌محور استفاده بهتری کنیم. بنابراین درب مدارس و فرهنگسراها از جمله فرهنگسراها و مراکز آموزشی، ورزشگاه ها، دارالقرآن و … در نوبت عصر به روی عموم باز باشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر مدارس به عنوان «مرکز آموزش محله» محل اسکان خانواده ها در عصرها باشد، با تعامل بیشتر می توان فعالیت های فرهنگی را نیز انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: هنرستان های موجود می توانند به عنوان مراکز آموزش مهارتی و کارآفرینی مورد استفاده قرار گیرند.

وزیر آموزش و پرورش بر انعقاد تفاهم نامه با هدف تاکید کرد محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار ادامه داد: در هر استانی باید اولویت بندی و برای رفع محرومیت برنامه ریزی شود.

یکی از اعضای کابینه دولت مردمی تصریح کرد: در حوزه آموزشی حدود 241 درمانگاه سرپایی، بیمارستان و کمپ و 7 هزار هنرستان، 6 هزار و 700 مدرسه اختصاصی و 7 هزار مدرسه استعدادهای درخشان داریم که باید در دولت توضیح داده شود. طرح توسعه و بازسازی. محور 2020، بیایید این ظرفیت را در محله های کم درآمد کشور به دست آوریم.

وی گفت: آموزش و پرورش از هیچ کمکی در اجرای این طرح جلوگیری نخواهد کرد. همچنین طرح «ساماندهی مدارس مرزی» در 16 استان مرزی در دستور کار آموزش و پرورش است.

همچنین در این دیدار علی آقامحمدی; مشاور رهبر معظم انقلاب (مدظلهو العالی) به تشریح فعالیت های طرح توسعه جامعه 2020 پرداخت. در مناطق کم برخوردار کشور اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، هلال احمر. و آموزش و پرورش در این پروژه مشارکت دارند.

وی افزود: دو هزار و بیست منطقه فقیر در کشور وجود دارد. در تهران 260 منطقه فقیرنشین وجود دارد که تاکنون 90 مسکن ساخته شده و تا پایان سال در سایر مناطق نیز خانه ساخته می شود.

مشاور رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) تصریح کرد: بر اساس فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ساخت مدرسه، مسکن، درمانگاه از مواردی است که باید به آن رسیدگی شود. در مناطق کم درآمد دنبال شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی این طرح را با هدف محرومیت زدایی و توانمندسازی محلات محروم عنوان کرد و اذعان داشت: اقشار مستضعف را در محلات آباد کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا