اقتصادی

ارزش روز راه‌آهن میانه-خاوران ۲۰ هزار میلیارد تومان/ کاهش ۴ ساعته مسیر تهران به تبریز به‌زودی

به گفته معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها، پروژه خط ریلی میانه – بستان‌آباد – خاوران ارزشی نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان دارد و می‌تواند به کاهش چهار ساعته زمان سفر از تبریز به سمت تهران منجر شود.

عباس خطیبی در گفت‌وگو با ترندونی، درباره پروژه‌های در حال افتتاح شرکت ملی ساخت در حوزه ریلی اظهار کرد: اولین پروژه‌ ریلی که برای بهره‌برداری در سال جاری آماده تحویل موقت است، پروژه راه‌آهن بستان‌آباد به خاوران است که قسمت دوم از خط آهن میانه – تبریز تلقی می‌شود. این محدوده طول ۴۴ کیلومتر دارد و تا چند روز آینده افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در این پروژه ما نزدیک به ۳۰۰۰ میلیارد تومان به‌ صورت ثبت دفتری هزینه کردیم که ارزش روز آن در بخش بستان‌آباد – خاوران بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان است و در کل پروژه در مسیر میانه – بستان‌آباد – خاوران ارزشی نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان دارد. این مسیر، ۱۱۴ کیلومتر را از شرایط فعلی کوتاه‌تر کرده و حداقل باعث کاهش چهار ساعته زمان سفر از تبریز به سمت تهران می‌شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خاطرنشان کرد: این مسیر، قسمت دوم پروژه است و قسمت سوم از خاوران تا ایستگاه قدیم تبریز ادامه خواهد داشت؛ اما در حال حاضر با توجه به قرارگیری ایستگاه خاوران در شرق تبریز که منطقه شش تبریز تلقی می‌شود امکان استفاده مردم تبریز و استان‌های همجوار را از این محل مهیا می‌کند و می‌توانند از این ظرفیت ریلی استفاده کنند و با توجه به کوتاه شدن مسیر و زمان سفر، برای مردمی که در منطقه شمال غرب کشور سکونت دارند،  جذابیت بالایی را دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا