برون مرزی

اردوغان: جهان به ترکیه احترام می‌گذارد

به گزارش شبکه خبری تارت، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: ما در حال ساختن ترکیه ای هستیم که جهان از نظر سیاسی، دیپلماتیک و نظامی به آن احترام بگذارد، ما قاطعانه از منافع خود دفاع خواهیم کرد. من برای تضمین صلح جهانی از اوکراین و روسیه بازدید کردم. ما در مسیر صلح هستیم، نه جنگ».

بر اساس نتایج این نظرسنجی، جمعیت ترکیه به طور فزاینده ای نگران کاهش کیفیت و استانداردهای زندگی خود و تجربه مشکلات اقتصادی هستند. بر اساس نظرسنجی موسسه آمریکایی گالوپ، تعداد شهروندان ترکیه که از تورم بالا و وضعیت اقتصادی کشورشان «رنج هستند» به رکورد 39 درصد رسیده است.

بر اساس نظرسنجی های قبلی، گالوپ نوشت که از پاییز گذشته تا پایان سال جاری، حدود 6 نفر از هر 10 نفر در ترکیه گزارش داده اند که گاهی اوقات درآمد کافی برای تامین زندگی خود ندارند. این میزان نسبت به سال 2020 35 درصد افزایش داشته است.

از سوی دیگر، تعداد شهروندان ترکیه که از استاندارد زندگی خود راضی بودند، در پایان سال 2021 تقریباً به نصف کاهش یافت و به 36 درصد رسید. این در حالی است که تعداد شهروندان ناراضی از سطح زندگی خود دو برابر شد و به 63 درصد رسید.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، از هر 10 شهروند ترکیه تقریباً 6 نفر اعتماد خود را به دولت از دست داده اند و تنها 37 درصد در آنکارا به دولت اعتماد دارند.

بر اساس این گزارش، دو ماه پیش اردوغان طی سخنانی در نشست مشورتی «حزب عدالت و توسعه» در استان ازمیر، نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آتی اعلام کرد و اعلام کرد که نامزد ریاست جمهوری است. ائتلاف مردمی برای انتخابات آتی رئیس جمهور ترکیه خواهد شد.

از سوی دیگر، انگین آلتای، معاون فراکسیون پارلمانی حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) از نامزدی کمال قلیچداراوغلو رهبر این حزب در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور خبر داد. برای شناسایی رقیب اردوغان.

311311

دکمه بازگشت به بالا