اقتصادی

ارائه خدمات آزمایشی در حوزه سلول درمانی توسط یک شرکت دانش‌بنیان

محققان یک شرکت دانش‌بنیان علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه در حوزه سرطان، خدمات آزمایشی در حوزه سلولی و مولکولی را به محققان ارائه میدهد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناور آنا، مرضیه ابراهیمی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه در حوزه سلول درمانی، درمان سرطان و توسعه تحقیقات این حوزه اظهار کرد: این شرکت به‌عنوان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به محققان حوزه تحقیقات سرطان خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت دانش‌بنیان با هدف گسترش خدمات سلولی به بیماران و محققان سرطان شروع به فعالیت کرده، ادامه داد: اکنون این شرکت در حوزه ارائه خدمات و آزمایش‌ها تخصصی مربوط به سلول‌های بنیادی سرطان و نیز بررسی اثر دارو‌های مختلف بر مدل‌های مختلف انواع سرطان مشغول به فعالیت است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد: توجه به فعالیت‌های مختلف در حوزه ایمنی‌شناسی تومورها و ارائه خدمات تخصصی در حوزه سلول‌های بنیادی خون‌ساز و انواع سلول‌های ایمنی به محققان علاقه‌مند از دیگر فعالیت‌های این شرکت بوده و با داشتن دستگاه فلوسایتومتری دو لیزره و افراد متخصص این حوزه قادر به ارائه خدمات تخصصی آنالیز چندرنگ سلولی است.
 
ارائه خدمات گسترده در حوزه سلول درمانی

ابراهیمی با اشاره به خدمات آزمایشگاهی و روش آزمون‌های قابل ارائه در این شرکت بیان کرد: خدماتی از قبیل جداسازی سلول‌های ایمنی (NK, DC, T) با استفاده از روش MACS و FACS و با استفاده از آنتی‌بادی‌های تخصصی، کشت سلول‌های سه‌بعدی انواع تومورها، غنی‌سازی سلول‌های بنیادی سرطان به روش‌های مختلف با استفاده از آنتی‌بادی‌های تخصصی و یا روش‌های کشت اختصاصی، انجام آزمون‌های تخصصی برای بررسی عملکرد سلول‌های بنیادی سرطان بخشی از خدمات قابل ارائه توسط این مجموعه تحقیقاتی و آزمایشگاهی است.
 
وی به دو نمونه از پروژه‌های پژوهشی و فناورانه این شرکت اشاره کرد و گفت: کشت و فعال‌سازی کارآمد سلول‌های کشنده طبیعی به‌منظور هدف‌گیری سلول‌های بنیادی سرطان و ایجاد مدل‌های پیش بالینی مناسب برای ایمنوتراپی سرطان از فعالیت‌های صورت گرفته توسط پژوهشگران شرکت کیان ایمن سلول به شمار می‌رود.

این فعال فناور با تأکید بر ضرورت ایجاد پیوند میان پژوهش‌ها تا نیاز بازار مطرح کرد: به‌طور معمول مراحل رسیدن از ایده تا محصول طولانی بوده و باید توجه داشت با وجود اینکه خود محققان برای تأیید محصول خود آزمون‌هایی را انجام می‌دهند، حتماً باید نتایج آنها توسط مراکز و یا شرکت‌های تخصصی دیگر نیز تأیید شود. وجود شبکه آزمایشگاهی می‌تواند این اهم را تسهیل کند.

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا