جامعه و خانواده

آمریکا داده‌های ایمنی واکسن فایزر را منتشر کرد

یک آژانس دولتی ایالات متحده تأیید کرده است که واکسن Pfizer / Biontech Covid-19 ایمنی 95٪ را فراهم می کند و زمینه را برای استفاده فوری واکسن فراهم می کند.

به گزارش ترندونی ، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرد مشکلی در رابطه با واکسن ندارد.

وقتی انگلیس دیروز (سه شنبه) تزریق واکسن را به مردم آغاز می کند ، FDA روز پنجشنبه تشکیل جلسه می دهد تا تصمیم رسمی خود را اعلام کند.

آژانس هنوز مجوز Pfizer برای واکسن را تأیید نکرده است ، اما سندی صادر کرده است که اطلاعات بدست آمده از مطالعه آن مطابق با توصیه های مندرج در راهنمای سریع استفاده از واکسن است.

سازمان غذا و داروی انگلیس (MHRA) این واکسن را هفته گذشته منتشر کرد.

جزئیات واکسن Pfizer منتشر شده توسط FDA نشان می دهد که واکسن Covid-19 به 95٪ از گیرندگان ایمنی می بخشد ، همان نتایج واکسن منتشر شده Pfizer.

اگرچه برای محافظت کامل به دو دوز نیاز است ، اما تزریق اول موارد شدید را 89٪ کاهش داد.

واکسن همچنین همان مصونیت را برای کسانی که قبلاً آلوده شده بودند ، ایجاد می کند.

در این سند آمده است که شایعترین عوارض واکسن درد ، قرمزی و تورم در محل تزریق (معمولاً در بازو) بوده است. گیرندگان برای مدت کوتاهی خستگی مفرط ، سردرد و درد عضلانی را تجربه کردند.

با این حال ، جدا از این عوارض جانبی خفیف ، در این مطالعه تفاوت قابل توجهی در وضعیت سلامت افراد واکسینه شده با گروه کنترل مشاهده نشد.

زنان باردار و افراد زیر 16 سال در این مطالعه قرار نگرفتند ، بنابراین واکسن در حال حاضر برای هر دو گروه تأیید نخواهد شد.

به گفته بی بی سی ، آژانس های اجرای قانون در انگلیس و ایالات متحده روش های صدور مجوز واکسن کمی متفاوت هستند. اگر واکسن در ایالات متحده مجوز داشته باشد ، همچنان برای ایمنی کنترل می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا