فرهنگ و هنر

آمریکا به استرداد اموال صداوسیما موظف شد

“دادگاه داوری ایران و آمریکا ، مستقر در لاهه (هلند) ، دارایی رسانه ملی را به دولت ایالات متحده اعطا کرد یا تقریبا 1.3 میلیون دلار پرداخت کرد. دلار آمریکا؛ “این حکم نهایی است و به زودی اجرا خواهد شد.”

به گزارش ترندونی ، در اخبار منتشر شده توسط روابط عمومی صدا و سیما آمده است:

“معاون امور حقوقی و امور پارلمانی صدا و سیما با همکاری مستمر با مرکز امور بین المللی حقوقی ریاست جمهوری ، نظارت دائمی ، ارائه اسناد ، دفاعیات ، فاکتورها و استفاده از وکلا و کارشناسان مجرب ، با موفقیت کار کرده است. “آن زمان ما مورد توجه قرار گرفتیم.

دادخواست صداوسیما علیه دولت ایالات متحده با صدور تعدادی از آلات موسیقی آغاز شد که دادگاه داوری آمریکا و ایران پس از یک جلسه طولانی دادرسی به نفع دولت این کشور رای داد. این تجهیزات توسط یکی از کارمندان سابق آژانس رادیو و تلویزیون ایران در نیویورک برای این سازمان خریداری شده است ، اما دولت ایالات متحده اجازه تحویل آن به ایران را نداد.

حکم اصلی دادگاه ، در 691 صفحه ، در سال گذشته (11 مارس) صادر شد ، اما چون برخی از طرفین به برخی از مفاد آن اعتراض کردند ، این تصمیم اخیراً “قطعی” شد و سرانجام دولت ایالات متحده تجهیزات را پس داد.

قضات ریاست جمهوری برای این حکم چهار ماه مهلت تعیین کردند و در صورت عدم اقدام به موقع دولت ایالات متحده ، واشنگتن مجبور است در مجموع 1238110 دلار خسارت به صدا و سیما بپردازد.

کارشناسان حقوقی و سیاسی معتقدند که این نظر توانایی بهترین کارشناسان حقوقی سازمان صداوسیما را با همکاری مرکز امور بین المللی حقوقی ریاست جمهوری در ارائه حسابها و دفاعیات معتبر در جهت منافع ملی و به ویژه در زمینه ملی نشان می دهد. علاقه. منافع رسانه ها در دادگاه ها و مقامات. ممکن است از اعلام این حکم به عنوان رویه و سندی مهم در دادخواست های کشورمان علیه دولت ایالات متحده برای استرداد سایر اموال غیرقانونی مصادره شده مردم ایران نقل شود.

سه قاضی کشورمان (دکتر حمیدرضا نیکبخت فینی و دکتر سید جمال سیفی ، مدرس دانشگاه و دکتر میرحسین عابدیان کلخوران ، قاضی سابق دیوان عالی کشور) و سه قاضی بی طرف (برونو سیما و هربرت کرونکا ، قضات عالی) درگیر این پرونده “آلمان و هانس ون هووته قضات برجسته بلژیکی بودند و توماس جانسون ، چارلز براوئر و رزماری بارکت به عنوان قضات دولت آمریكا در این پرونده رای دادند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا