سلامت و دانش

آمار کرونا در ایران، ۱۲ مرداد ۹۹/ شناسایی ۲۶۸۵ بیمار و ۲۰۸ فوتی جدید

تعداد کل تلفات کورونا در ایران 17190 نفر بوده است

کتابخانه:

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار در مورد موارد قطعی کرونا ویروس در کشور و مرگ و میر ناشی از ویروس اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (4 آگوست 2016) و طبق معیارهای نهایی تشخیصی – 2685 بیمار جدید تشخیص داده شده در کشور معتبر 19 ، 1423 مورد در بیمارستان بستری شدند. با این حساب تعداد کل بیماران Covid 19 بیمار در کشور 309.437 بود.

وی ادامه داد: متأسفانه 208 بیمار کوویدو در 24 ساعت گذشته 19 جان خود را از دست داده اند و تعداد کل مرگ و میرهای ناشی از این بیماری به 17 هزار و 150 نفر رسیده است.

آمار Corona در ایران ، 1999 12 آگوست / شناسایی 2685 بیمار و 208 پا جدید

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه 268 هزار و 102 بیمار بهبود یافتند یا از بیمارستان مرخص شدند. همچنین ، 4،089 بیمار مبتلا به Covid 19 در شرایط بحرانی این بیماری قرار دارند.

لری اظهار داشت: تاکنون 2 میلیون 508 هزار 418 تست تشخیصی Covid 19 در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: استان های تهران ، مازندران ، گلستان ، فارس ، آذربایجان شرقی ، اردبیل ، اصفهان ، البرز ، ایلام ، خراسان رضوی ، کرمان ، خراسان شمالی ، سمنان ، لرستان و هرمزگان و همچنین آذربایجان غربی در یک نقطه ضعف قرار دارند. بوشهر ، چهارمحال و بختیاری ، زنجان ، همدان ، کهگیلویه و بویراحمد ، مارکازی ، یزد ، گیلان و قم نیز هوشیار هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: “در استان مازندران با یک مورد مهم و قابل توجه بستری شدن و بستری شدن Covid 19 در اسفندماه سال گذشته روبرو شدیم و از تیرماه سال جاری شاهد شیوع بالای بیماری جدی در استان مازندران بودیم. وضعیت قرمز و هر دو شهر هوشیار است.

وی ادامه داد: تعداد 6 بستری و موارد بستری در استان مازندران در 6 هفته گذشته دو برابر شده است و افزایش موارد این بیماری در مازندران واقعاً نگران کننده است ، بنابراین از مردم می خواهیم که از سفر به مازندران خودداری کنند.

لاری اظهار داشت: در استان لرستان در اسفند سال گذشته شاهد شیوع شدید بیماری Covid 19 بودیم و از اوایل خرداد ماه شاهد جهش فزاینده ای در موارد و بیماری ها در لرستان بودیم ، بنابراین اکنون 7 شهر در استان لرستان قرمز و سه شهر قرمز است. برخی از شهرهای لرستان ، مانند خرم آباد ، علی گودرز ، سلسله و دلفان دارای دامنه های شیب دار و بستری در بیمارستان هستند.

وی گفت: “همانطور که می دانید ما اولین موارد عفونت و مرگ Covid 19 در استان قمو بودیم ، اسفند ماه گذشته شیوع شدیدی در آن استان داشتیم ، اما از اواخر ماه ژوئن برنامه پرونده Covid 19 و بستری در قم زیاد شده و ترس از سهل انگاری و عادی بودن و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در استان کومو باعث تشدید بیماری می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: کنترل و متوقف کردن همه گیر Kovid 19 فقط به همه ایرانیان متعهد به سه اصل 1.5 تا 2 متر بستگی دارد ، استفاده از ماسک و شستن دستها به طور مرتب.

دکمه بازگشت به بالا