حوادث و رویدادها

آماده‌باش مدیریت بحران درپی پیش‌بینی توفان لحظه‌ای برای تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر اساس هشدار نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع طوفان ناگهانی در استان از آمادگی مدیریت بحران برای پاسخگویی به حوادث احتمالی خبر داد.

به گزارش ترندونی، حامد یزدی آنلاین، وی با اشاره به هشدار نارنجی هوا در استان تهران گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه روزهای دوم و سوم آبان ماه وزش باد شدید تا بسیار شدید و طوفان مختصر پیش بینی می شود.

احتمال وقوع گرد و غبار در مناطق جنوبی و غربی استان تهران وجود دارد

وی با بیان اینکه روز دوشنبه در بعدازظهر و شب وزش باد شدید پیش بینی می شود، گفت: بر اساس گزارش هواشناسی افزایش گرد و غبار به ویژه در مناطق جنوبی و غربی استان تهران همراه با نفوذ گرد و غبار از استان های همجوار کیفیت هوا و دید افقی را کاهش خواهد داد. در این راستا به شهروندان توصیه می کنیم با توجه به محدوده خطر مورد انتظار، نکات ایمنی لازم را در نظر بگیرند.

توجه به توصیه ها در هنگام طوفان ضروری است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران ادامه داد: تردد در حوالی ساختمان های در حال ساخت ممنوع است، علائم در سطح شهر، تیرهای برق، کابل های فشار قوی وجود دارد و تجمع در محدوده و محل وقوع حوادث احتمالی ممنوع است، دوری کنید. از شیشه پنجره، ترافیک در منطقه تراس، پشت بام و غیره وجود ندارد. از جمله توصیه هایی است که در طول طوفان باید در نظر گرفته شود. همچنین توصیه می شود از نرده ها، دیوارها، بیلبوردها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست های فلزی، مناطقی که احتمال وقوع طوفان وجود دارد دوری کنید.

وی افزود: همچنین اداره کل بحران استان تهران توصیه ها و هشدارهای لازم را به دستگاه های امدادی و خدمات رسان برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از این پدیده صادر کرده و در حالت آماده باش هستند.

یزدی آنلاین در خصوص فعالیت های اداره کل مدیریت بحران استان تهران و پیگیری ها و مکاتبات متعدد نیز گفت: در 6 ماهه نخست امسال به بیش از 1500 مکاتبه پاسخ داده شده است.

آبرسانی به همدان و سیل مرداد از مهمترین اقدامات مدیریت بحران استان تهران است

وی در ادامه اقدامات اداره کل مدیریت بحران استان تهران در خصوص جهاد آبرسانی به استان همدان، اقدامات میدانی این اداره کل در مردادماه را از شاخص های اقدام دانست. در جریان سیل و دستگیری اربعین حسینی. گرفت و گفت: پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی این فرآیند مدیریت بحران است و موثرترین راه برای مدیریت بحران پیشگیری و آمادگی است.

ادامه مطلب

آمادگی هلال احمر برای بارش باران و تغییرات احتمالی جوی در 12 استان است

وی اجرای مانورها و تمرینات را بهترین روش پیشگیری دانست و گفت: آموزش بحران زده و اجرای این آموزش ها توسط مدیران مسئول مهم ترین مولفه زمینه آمادگی است و در این راستا آموزش دوره های ستاد مدیریت بحران استان تهران برگزار شد. آموزش مبنا و مقدمه کار صحیح است و ارائه مطالب حاصل آموزش است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا