آفت حضور مستندسازان کاربلد در مدیریت فرهنگی

عمار توسط داور جشنواره فیلم در گفتگو با آنا مطرح شد.

آفت حضور مستندسازان کاربلد در مدیریت فرهنگی

داور سیزدهمین جشنواره فیلم عمار کمبود مستندسازان جوان و با تجربه و حضور در عرصه های مدیریتی را یکی از عوامل کاهش کیفیت مستندهای جدید می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار شب گذشته با شناخت نفرات و آثار برتر به کار خود پایان داد.

امیر مهریزدان، داور بخش «حافظه ملی» جشنواره امسال درباره آثار امسال گفت: کیفیت آثار خیلی اذیتم نکرد و در مجموع بدنه آثار به نظر من قدرت چندانی ندارد. ، و در سال 2010 و ممکن است دلایل قبلی و بعدی وجود داشته باشد، مانند تغییر رویکرد مستندسازان از مستند به داستانی. با اینکه می بینید مستندسازها امکاناتی مثل هلی شات و دوربین های خوب یا بودجه نسبتاً مشخص دارند، توانسته اند بازیگر جذب کنند، اما خروجی کار خوب نیست.

** دو مصیبت برای حوزه مستندسازی

وی بیان کرد: یکی از دلایل این سوال وسوسه ورود به عرصه داستانی است. از طرفی در آماده سازی مستندسازان کوتاهی کرده ایم، در سال های اخیر مستندسازان حرفه ای یا کارگردان شده اند یا وارد فضای داستانی شده اند و جایگزین آنها را تربیت نکرده ایم و در نتیجه نسل جوان رشد نکرده است. در این فضا به بلوغ رسیده است، بنابراین شکاف شغلی در حال افزایش است.

مهریزدان تصریح کرد: به محض اینکه کل هیئت داوران به این نتیجه رسیدند که همه آثار شایسته دریافت فانوس نیستند، مفهوم بسیار واضح است، یعنی کیفیت پایین آمده است. برداشت جالبی از داستان زن ایرانی که شعار امسال بود وجود دارد. اتفاقاً مستندها به این موضوع توجه نمی کنند و کمبود مسائل مربوط به زنان است و فیلمسازان، کارگردانان، نویسندگان تشویق می کنند که تمام تصاویری که درباره زنان و جایگاه آنها ارائه می شود به آثار سفارشی ختم شود. .

وی گفت: نبود نادر طالب زاده به این معنا احساس می شود که در قسمت مستند و رسانه حاج قاسم بود و برای بچه ها بسیار پرانرژی بود. من هرگز ندیدم که او انرژی منفی نشان دهد و یادم می آید که آقای طالب زاده سر کلاس از گرانی و غیره شاکی بود اما هیچ وقت ناامید نشد و اینطور نبود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا