استان ها

آغاز واکسیناسیون گروه سنی 60 تا 65 سال در اردبیل

ترندونی / اردبیل رئیس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: واکسیناسیون بین 60 تا 65 سال با تهیه واکسن داخلی و خارجی لازم در استان اردبیل آغاز شد.

27 جولای در جلسه تشریحی واکسیناسیون مراکز تلفیقی اردبیل ، بابک گفت: با توزیع واکسن جدید امروز ، واکسیناسیون برای کودکان 60-65 ساله در مناطق شهری و روستایی تسریع می شود تا بتوانند واکسن خود را دریافت کنند ، منوط به ثبت و حضور آنها می شود. دوزهای اول و دوم را دریافت کنید.

وی افزود: افراد در این گروه سنی باید به موقع واکسینه شوند ، در شهرهای بالای 20 هزار نفر ثبت نام باید از طریق سیستم طراحی شده انجام شود و در شهرهای کمتر از 20 هزار نفر ، گروهی که در این دوره واکسیناسیون قرار دارند باید مراجعه کنند به نزدیکترین مرکز بهداشتی مراجعه کنید. »از واکسن دیدن کرده و با هم استفاده کنید.

رئیس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: “بالاترین میزان بستری بیماران ویروس کرونا در 16 ماه گذشته در این گروه سنی 60-65 سال بوده است.

اولین مورد اضافه شده: به اندازه کافی واکسن داخلی و خارجی تولید شده است تا طی دو هفته 42000 نفر از افراد بین 60 تا 65 سال واکسینه شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان كرد كه تاكنون 10٪ از مردم از جمله این گروه سنی واكسن دریافت كرده اند و 90٪ باقیمانده نیز طی دو هفته آینده واكسن دریافت می كنند.

اولی اضافه کرد: تاکنون بیش از 120 هزار دوز واکسن در استان بین گروه های سنی افراد مسن و پرخطر در فازهای اول و دوم تزریق شده است و با گسترش تدریجی منابع واکسن داخلی ، این روند شاهد تسریع می شود کنترل ویروس کرونا در قیامهای بعدی.

رئیس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مسلماً افرادی که واکسن دریافت می کنند باید با استفاده از ماسک ، جلوگیری از تجمع و فاصله گرفتن از خود در برابر بیماری در طی چند ماه آینده محافظت کنند و یک امر جدی ایجاد کنند. کمک به سلامتی آنها. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا