فرهنگ و هنر

آخرین اخبار درباره روزنامه‌نگاران و هنرمندان بازداشتی

در آخرین روز اداری هفته، 3 نظر متفاوت درباره خبرنگاران و هنرمندان بازداشت شده در جریان رویدادهای خبری منتشر شد.

به گزارش ترندونی، ابتدا در گزارش کمیته و هیات اجرایی نظارت بر وضعیت خبرنگاران بازداشتی، اتحادیه صنفی خبرنگاران پس از انتشار فهرستی اعلام کرد که بر اساس اطلاعات رسمی در حال حاضر 30 خبرنگار بازداشت هستند.

در پی انتشار این لیست، سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در بیانیه ای کوتاه گفت: برای حل مشکل خبرنگارانی که در اغتشاشات اخیر دستگیر شده اند، جدی هستم، هرچند که عموماً به دلیل بازداشت بازداشت شده اند. موقعیت. حوزه ای غیر مرتبط با حرفه روزنامه نگاری که باید بررسی شود، این باید انجام شود.

اما همان روز پس از جلسه هفتگی شورای دولت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آخرین وضعیت چهره های فرهنگی و هنری بازداشت شده گفت: همکاری دستگاه قضایی مشکل داشت. مشکل بسیاری از هنرمندان دستگیر شده حل شده است.

مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد تصریح کرد: بنیاد ما حمایت از فرهنگیان است و تفاوتی بین هنرمندان نیست اما سیاست ما مشخص است و از کسانی حمایت می کنیم که بیشتر با سیاست اصلی نظام هماهنگی داشته باشند.

وی همچنین گفت: ما در وزارت ارشاد وظیفه خود می دانیم از همه هنرمندانی که دچار مشکل هستند حمایت کنیم. ما وظیفه خود می دانستیم که از هنرمندانی که مشکل دارند حمایت کنیم، اما برخی از فعالیت های آنها مربوط به فعالیت های هنری نبوده و در مجامع غیرقانونی شرکت می کنند، اما این افراد را نیز جزو خانواده هنر می دانیم و تعداد قابل توجهی از مردم با مشکلات، با همکاری سیستم قضایی، مشکل آنها حل شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا