فرهنگ و هنر

در سینما چه خبر است؟

اکران فیلم ستاره اسکندری در سینما سیار، رونمایی از پوستر مستند «اذربادگان»، نمایش فیلم کوتاه بصورت آنلاین و….از جمله خبرهای دریافتی سینما است.

فیلم سینمایی «خورشید آن ماه» نخستین ساخته سینمایی ستاره اسکندری چهارشنبه ۲۲ آذر در سینماهای سراسر کشور بر پرده می‌رود. 
به گزارش ترندونی ، این فیلم سینمایی که به زبان بلوچی است از یکشنبه ۱۹ آذر همراه با ماشین خیمه شب بازی در سینما سیار در سیستان و بلوچستان به صورت رایگان اکران می‌شود.
گفتنی است تمام عواید فروش «خورشید آن ماه» صرف ساخت یک مرکز فرهنگی در بلوچستان خواهد شد.

«خورشید آن ماه»، در هزارتوی چشم اندازهای بکر، موسیقی مسحور کننده و آداب و سنن منطقه، در دل داستان عشقی سرکوفته، تصویری صادقانه از قوم شریف و نجیب بلوچستان ارائه می‌دهد که با تصاویر معمول این منطقه و مردمان آن در سینمای مسلط ایران تفاوت‌هایی بنیادین دارد.
طراح پوستر این فیلم سینمایی شایان شفابخش است ،تهیه این فیلم را منوچهر محمدی و پخش آن را فیلمیران بر عهده دارد.

++++

پوستر مستند «آذرآبادگان» رونمایی شد/ روایتی ملی از مقاومت در برابر تجزیه ایران

پوستر مستند «آذرآبادگان» در آستانه هفدهمین جشنواره سینماحقیقت رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی پروژه، پوستر مستند «آذرآبادگان» به کارگردانی حامد کلجه‌ای و تهیه کنندگی مصطفی شوقی در آستانه هفدهمین جشنواره سینماحقیقت رونمایی شد.

«آذرآبادگان» روایتی از شکل گیری «فرقه دموکرات آذربایجان» بعد از جنگ جهانی دوم برای تجزیه استان‌های شمال غربی از ایران است.

در سینما چه خبر است؟

این مستند بلند در بخش مسابقه ملی هفدهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت به نمایش درخواهد آمد.

«آذرآبادگان» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که در خانه مستند تهیه و تولید شده است.

###

سومین بسته فیلم کوتاه شامل 10 فیلم از روز یک‌شنبه 19 آذرماه 1402 در پلتفرم فیلم‌نت، اکران آنلاین خود را آغاز کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، سومین بسته فیلم کوتاه «ده‌گانه» از تولیدات انجمن سینمای جوانان، برای نمایش آنلاین در پلتفرم‌ فیلم‌نت،  از روز یک‌شنبه 19 آذرماه 1402 به صورت فروشی در دسترس مخاطبان فیلم کوتاه قرار داده است.

این بسته که سومین بسته از سری «ده‌گانه»های اکران آنلاین فیلم‌های انجمن سینمای جوانان ایران در فیلم‌نت است، 10 فیلم کوتاه زیر را شامل می‌شود:

«حفره مشترک» به نویسندگی و کارگردانی اسماء ابراهیم‌زادگان و تهیه‌کنندگی مشترک اسمائ ابراهیم‌زادگان و انجمن سینمای جوانان ایران در سال 1395 ساخته شده و راوی داستان محمود است که به تازگی مستاجر خانه زن و مردی شده است؛ ارتباط او با صاحب خانه‌اش از نوع روابط معمول نیست.»

«چله‌نشین» به نویسندگی و کارگردانی امید میرزایی و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر رفسنجان تولید شده است. چله‎نشین داستان شخصی است که هم‌دمش را در تصادفی از دست داده و روزها را برای روبه‌رو شدن با مرگ سپری می‌کند.

«خاطرات مخدوش یک دریاچه» به نویسندگی وحید و نوید نامی، کارگردانی نوید نامی و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر تهران ساخته شده و در خلاصه داستان آن چنین آمده‌است:«در سال 2029 جهان دریاچه‌هایش را از دست می‌دهد و آدم‌ها خاطراتشان را… »

«خانه عروسک» به نویسندگی و کارگردانی سلیمان ابراهیمی و به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر تهران و سلیمان ابراهیمی ساخته شده است و داستان عروسک‌گردانی را روایت می‌کند که به شدت کلافه و سردرگم از صدایی‌ست که مزاحم کار او است.

«خروس‌ها» به نویسندگی و کارگردانی امیررضا جلالیان و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر قزوین ساخته شده است و ماجرای دو سرباز را روایت می‌کند که برای تفریح به ساحل شمال می‌روند.

«دختری در میان اتاق» فیلمی به‌نویسندگی و کارگردانی کریم لک‌زاده و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر شیراز است و در آن دختری پس از سال‌ها به دیدار پدرش می رود.

فیلم‌نامه «دریا موج‌موج می‌لرزد» را امیر غلامی نوشته و آن را کارگردانی کرده‌است. این فیلم کوتاه داستان پیرمردی است که در دریا زندگی می‌کند و برای مردگان میدان جنگ تابوت می‌سازد.

«دریازدگی» را حامد اصلانی در سال 1396 نگاشته و کارگردانی کرده است. این فیلم راوی داستان پیرمرد ترومپت‌زن در هوای قراری خیالی‌ست….؛ تهیه‌کنندگی این فیلم برعهده انجمن سینمای جوانان ایران، امیر آرین و حامد اصلانی بوده است.

«ده صبح» به‌نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی ثابت‌قدم مقدم قصه دختری است که هر روز به دیدن عشقش می‌رود تا این‌که روزی می‌فهمد به او خیانت شده؛ او دقیقا نمی‌داند عشق بوده یا توهم ….

سهیل امیرشریفی فیلم‌نامه فیلم کوتاه «دیدن» را  نگاشته و به تهیه‌کنندگی خود آن‌را کارگردانی کرده است.در «دیدین»، رعنا به ملاقات دوستش شهریار که نصاب دوربین مدار بسته است می‌رود و مورد توهین پسری قرار می‌گیرد. شهریار که از طریق دوربین‌ها این صحنه را می‌بیند، پسر را می‌شناسد و تصمیم به انتقام می‌گیرد.

گفتنی است بسته‌های اکران آنلاین «ده‌گانه» به تناوب در پلتفرم فیلم‌نت بارگذاری و متعاقبا زمان آغاز اکران آن‌ها و فیلم‌های هر بسته اعلام خواهد شد.

امور پخش و توزیع انجمن سینمای جوانان ایران تاکنون بالغ بر 210 فیلم کوتاه را که در انجمن سینمای جوانان ایران تولید شده‌اند، به صورت اشتراکی و  فروشی در پلتفرم‌های هاشور، ودیو، تیوال و فیلیمو اکران آنلاین کرده است.

####

مراحل فنی فیلم کوتاه «سرباز» به پایان رسید
 
 
همزمان با پایان مراحل فنی فیلم کوتاه «سرباز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین ترک‌جوش از پوستر این اثر رونمایی شد.

در سینما چه خبر است؟

 
 
 
 همزمان با پایان مراحل فنی فیلم کوتاه «سرباز» به نویسندگی مشترک حسین ترک‌جوش و فرشاد یحیایی با تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسین ترک‌جوش پوستر این نمایش با طرحی از احسان جاویده رونمایی شد.

ترک جوش در جدیدترین تجربه خود به سوژه‌ای خاص در فضای ملتهب دهه ۶۰ می‌پردازد.
 
مراحل تدوین و صداگذاری این اثر به تازگی توسط سمانه دیبا به پایان رسیده است.

صادق برقعی، منصور عربی، مهری آل‌آقا، مریم شعبانی، حسین ولی‌زاده، بیتا طائی، پیمان نوری، آراز خلجی، علی محمودی، آرین کبیری و مهدی فیاض بازیگران این اثر هستند.

از دیگر عوامل «سرباز» عبارتند از مدیر فیلمبرداری: محمود عطشانی، دستیاران فیلمبرداری: ارسلان زارعی و کسری توکلی، مدیر تولید: سعید دلاوری، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: علی محمودی و آرین کبیری، صدابردار: مسعود شاهوردی، دستیار صدا: آرش هوجانی، طراحی و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، طراح چهره‌پردازی: نیلوفر گوهردوست، دستیار گریم: مهناز حسینی، آهنگساز: احسان صلح طلب، منشی صحنه: مونا نجفی، طراح صحنه: مهدی حمیدی، طراح لباس: سعیده اصغری، مدیرتدارکات: محمود ترک‌جوش، طراح جلوه‌‍های ویژه بصری: امین ظهراب‌بیگی، طراح گرافیک: احسان جاویده، موشن‌گرافیک: احسان اکبری، عکاس: آتوسا امینی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه: نگار امیری.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا