عمومی

نمونه ها موفق استفاده از crm

نمونه های موفق مدیریت ارتباط با مشتری

اگر به دنبال نمونه های موفق از مدیریت ارتباط با مشتری می باشد، خواندن این مقاله تا انتها توصیه می شود. چرا که این مقاله به صورت تخصصی به این موضوع پرداخته و شما می توانید نمونه های موفق مختلفی را در این مقاله مطالعه نمایید.

بدون استفاده از CRM سازمان های مهم دنیا مانند آمازون اپل و تکسو تنها نمی توانستند کاربران جدیدی را جذب کنند بلکه توانایی رسیدن به هدف طولانی مدت را به دست نمی آوردند. با استفاده از مجموعه هایی که به درستی به سمت مشتریان هدف گیری شده بود این برندها موفق شدند مشتریان خود را با پیشنهاد های ویژه و در بهترین زمان به سوی خود جذب کند. در این مقاله می خواهیم به نمونه های موفق مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت های مهم بپردازیم و نکته هایی از آنها بیان خواهیم کرد.

اولین نمونه موفق استفاده از CRM:

تکسو همیشه جزء فروشگاه های برتر قاره آسیا، اروپا و آمریکای شمالی بوده است. این شرکت دارای شعب زیادی می باشد و انتخاب مهمی برای مشتریان زیادی خواهد بود با استفاده از سیستم باشگاه مشتریان تکسو آشنا خواهیم شد.

CRM در تکسو: در این روش تکسو برای ارزش دادن به مشتریان وفادار خود از تکسو کلاب استفاده می‌کند برای هر هزینه ای که مشتری چه به صورت حضوری یا غیر حضوری در این فروشگاه پرداخت می‌کند امتیاز جمع آوری میکند و زمانی که این امتیاز ها جمع شود یک کد تخفیف صادر می شود که مشتریان با آن می توانند به صورت مستقیم خریدهای قابل تخفیف انجام دهند یا به مراکزی برود که با این شرکت قرارداد دارد یا با تخفیف از پمپ بنزین ها تکسو خریداری کند با انجام این کار تجربه های رضایتمندی در مشتریان ایجاد خواهد شد.

همچنین برای نظرخواهی از مشتریان و ثبت آن به آنها امتیاز داده خواهد شد در نتیجه با انجام این اعمال مشتریان بازگشت و محبوبیت بیشتری توسط این برند به دست خواهد آورد. همچنین مشتریان می توانند سبدهای پیشنهادی خود را بیشتر کرده و به رشد کسب و کار ادامه دهد.

دومین نمونه موفق استفاده از CRM:

CRM در شرکت اپل: این شرکت نیازی به معرفی ندارد زیرا به دلیل محبوبیت، بسیار شناخته شده است. اپل محبوب افرادی است که علاقه شدیدی به فناوری دارند. این برند  محصولاتی نظیر آیفون ،ایپاد، آیپد را به جهان معرفی کرده است و سبب گسترش آن شده است اما نکته مهم این است که هر کسی از این محصولات استفاده کرده، می داند رمز جذابیت اپل بسیار بیشتر  از ویژگی‌های آن دستگاه ها می باشد چراکه نحوه برخورد اپل با مشتریان سبب این موفقیت می باشد. اول باید از اپل آیدی شروع کنیم برای استفاده از خدمات یا دستگاه اپل باید با آن آشنا باشید.

 این نرم افزار خاص در تمام خدمات و دستگاه ها مشتریان را آشنا می کند و تمام نهادهای اپل بر اساس داده‌های آن می باشد، که از طریق مشتریان جمع‌آوری و سفارشی سازی می شود برای هر مشتری نحوه قرار گیری اطلاعات متناسب با نیازهای او انجام می شود و همچنین اپل به صورت پیوسته اطلاعات خود را به روز رسانی می کند تا به نیازهای مشتریان پی ببرد و بر اساس همان عملیات بازاریابی موفقی داشته باشد. پس این موفقیت ریشه در اجرای صحیح ‏CRM خواهد بود.

نمونه موفق سوم استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان

رستوران های زنجیره ای مک دونالد: این برند روزانه در آمار جهانی نزدیک به ۶۱ میلیون نفر مشتری خواهد داشت.

CRM در رستوران های مک دونالد: CRM برای اجرای صحیح CRM مک دونالد این شرکت با نرم افزاری دیگر(Astute solutions )همکاری می کند. این نرم افزار این توانایی را خواهد داشت که آگاهی کاملی از نظرات و میزان رضایت مشتریان خود به دست آورد. ارزیابی و به دست آوردن وضعیت رستوران ها در هر قسمت و به صورت تک تک، این توانایی را به مک دونالد خواهد داد که به سرعت متوجه مشکلات موجود شود و آن را به کمک cdm حل کند تا به مشکلی جدی تر تبدیل نشود.

با استفاده از این نرم افزار می توان مدیران شرکت و رستورانها به صورت آنلاین و با سرعت هر چه بیشتر  به اطلاعات مشتریان دسترسی داشته باشند. با ابزار CRM اطلاعات رستوران ها با اطلاعات شبکه به صورت مرتب و یکپارچه قرار خواهد داشت. همچنین فناوری تصمیم‌گیری‌ها و صحیح بودن گزارش ها را افزایش خواهد داد. کریستوفر گریتی در مورد ارزیابی رضایت مشتریان بیان می کند. CRM برای شرکت های بزرگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با استفاده از آن می توان نیازهای مشتریان که به طور مداوم در حال تغییر است را به کمک این فناوری پاسخگو بود. در این رابطه می توانید مقاله ی CRM برای رستوران ها را نیز مطالعه نمایید.

نمونه چهارم از شرکت های موفق در استفاده از CRM

 نوشابه کوکاکولا: شرکت تولید نوشیدنی بر این باور بوده که محصول خود را با فرمولی خاص تولید می کند این شرکت نوشابه سازی در جهان صحبت های کمی در مورد علت های موفقیت خود به اشتراک گذاشته است و مخصوصاً به اصلی ترین راه موفقیت یعنی تعهد به مشتری اشاره نمی کند شعبه واقع در آلمان تولید یک نرم افزار نقشی چشمگیر در رشد این نوشابه سازی ایفا کرد.

CRM در کوکاکولا: مدیر عامل شعبه آلمان بیان کرد همکاری و ارتباطات بیشتر در سطوح مختلف باselesforce  از عوامل مورد نیاز برای موفقیت ما خواهد بود استفاده از این نرم افزار کمکی ارزشمند به مشتری مداری ما خواهد کرد. مدیر عامل شعبه کوکاکولا به علت رضایتمندی تیم خدمات مشتری کوکاکولا رضایتمندی خود را نشان داد.

علت رضایتمندی تیم خدمات مشتری این است که نرم‌افزار CRM کمک زیادی به آن‌ها درجهت ارتباط سریع با سوابق مشتریان کرده است و در برابر آن ها میتواند بهتر به هدف های خود دست پیدا کرده و رسیدگی دقیق تر و بهتری به شکایت مشتریان داشته باشد در نهایت با استفاده از نرم افزار CRM ۳۰ درصد بهره وری  افزایش پیدا کرده است.

فروشگاه آمازون نمونه موفق پنجم در استفاده از CRM

 فروشگاه آمازون: بی شک بزرگترین فروشگاه های  آنلاین فروشگاه آمازون می باشد که به صورت پی در پی  پله های موفقیت را گذرانده است . کسب این موفقیت ها حاصل تلاش های جف بزوس مدیرعامل این شرکت می باشد.

 CRM در آمازون: استفاده از CRM سبب می‌شود محصولات و خدمات مورد نظر مشتریان به سرعت سفارشی سازی شود و سوابق خرید انها ثبت شود همچنین پیشنهاداتی با توجه به علائق شما می دهد که توانایی مقاومت در برابر آن را نخواهید داشت. افزون بر آن اگر در سایت آمازون وارد شوید با فرایندهای خرید بسیار آسان و سریع مواجه خواهید شد همچنین می توانید محصول خود به سرعت دریافت کنید و رضایت کافی را از خرید خود بدست آورید.

بهترین نرم افزار CRM برای موفقیت در کسب و کار

نرم افزار های CRM متنوعی در ایران و جهان برای موفقیت در کسب و کار وجود دارد. نمونه های خارجی نرم افزار CRM هزینه های بالایی را در بر دارد و باتوجه به نوع کسب و کارها ممکن است در ایران مورد استفاده قرار نگیرند. بنابراین قصد داریم  یکی از بهترین نرم افزارهای CRM ایرانی را به شما معرفی کنیم. سازمان ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ با استفاده از این نرم افزار به هیچ نرم افزار مدیریتی دیگری نیاز نخواهند داشت.

با استفاده از این CRM شماهم می توانید به یکی از نمونه های موفق استفاده از CRM تبدیل شوید. این نرم افزار با نام الماس تولید شده توسط گروه مهندسی و نرم افزاری رکاما می باشد. بنابراین در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت رکاما (Rokama.ir) مراجعه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا