برون مرزی

فرود یک هواپیما از مبدأ عربستان در تل‌آویو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین ترندونی، همزمان با انتشار خبر تلاش شاهزاده محمد بن سلمان، جانشین تاج و تخت سعودی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، منابع عبری از فرود یک سعودی خبر دادند. هواپیما در تل آویو

به گزارش پایگاه خبری امروز (جمعه) «فلسطین الانبه گفته Itai Blumenthal، خبرنگار 11 کانال فضای هوایی اسرائیل، یک هواپیما به تازگی از فرودگاه جده در تل آویو به زمین نشسته است.

بر اساس این گزارش، این هواپیما ابتدا برای مدت کوتاهی در امان پایتخت اردن توقف کرد و سپس به مسیر خود به سمت تل آویو ادامه داد.

خبرنگار شبکه 11 عکس هایی از فرود هواپیما در فرودگاه بن گوریون منتشر کرد.

این گزارش در حالی منتشر شد که شبکه المیادین امروز به نقل از روزنامه نگاری از وب سایت عبری والا گزارش داد که تیمی که معاون وزیر دفاع عربستان سعودی در آمریکا را همراهی می کرد در هتلی مشترک با وزیر بنی گانتز حضور داشتند. رژیم صهیونیستی وجود دارد.

شاهزاده محمد بن سلمان، وارث تاج و تخت سعودی، در مصاحبه ای اختصاصی با وب سایت آمریکایی آتلانتیک گفت که تل آویو متحد بالقوه ریاض است. بن سلمان گفت: «تا جایی که به ما مربوط می شود، امیدواریم که مشکل بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها حل شود». ما به اسرائیل به عنوان یک دشمن نگاه نمی کنیم، ما به آنها به عنوان یک متحد بالقوه برای منافع بسیاری که با هم می توانیم به دست آوریم نگاه می کنیم. «به همین دلیل است.

ریاض و تل‌آویو طی سال‌ها به طور مخفیانه در زمینه‌های مختلف با یکدیگر همکاری می‌کنند. اما ریاض برخلاف کشورهای عربی مانند امارات و بحرین هنوز عادی سازی روابط خود با تل آویو را اعلام نکرده است.

پاییز گذشته برخی از رسانه های نزدیک به رژیم صهیونیستی گزارش دادند که دولت آمریکا در حال مذاکره با عربستان سعودی برای عادی سازی روابط ریاض با تل آویو است. وب سایت آمریکایی اکسیوس گزارش داد که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، این موضوع را در 27 سپتامبر در جریان دیدار با شاهزاده محمد بن سلمان، وارث تاج و تخت سعودی، در جریان سفرش به پادشاهی مطرح کرد. به گزارش اکسیوس، در جریان گفتگوی سالیوان و محمد بن سلمان و موضوع، ولیعهد عربستان سعودی احتمال عادی سازی (روابط) با اسرائیل را به طور کامل رد نکرد.

رسانه های صهیونیستی افزودند: البته عربستان سعودی مدعی شده است که این (عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) زمان بر است و حتی فهرست اقداماتی را که پیش از این باید انجام شود در اختیار سالیوان (مشاور امنیت ملی کاخ سفید) قرار داده است. انجام این کار بنابراین .. «برخی از این اقدامات مربوط به بهبود روابط آمریکا و عربستان است.

انتهای پیام/ م




این را در صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا