اقتصادی

بورس جایگزین ملک و خودرو!

یک تحلیلگر بازار سرمایه معتقد است که با افزایش قیمت کم کالاها، پس انداز کم مردم را از سرمایه گذاری در ملک یا خودرو باز می دارد و فرصت های سرمایه گذاری به سپرده های بانکی، طلا و سهام محدود می شود. بنابراین نقدینگی در جامعه وارد بورس می شود.

ولید هلالات در گفت وگو با ترندونی، درباره حرکت شاخص کل بورس طی دو سال گذشته، گفت: شاخص کل بورس در شهریور سال گذشته به یک میلیون و 600 هزار بورس رسید. واحدها و سپس در چهار مرحله و چهار دوره سقوط کردند. کرد. در ابتدای بهمن ماه سال گذشته به 1.2 میلیون رسید. از ابتدای بهمن ماه، برخی تحولات در بازارهای جهانی و نرخ بهره داخلی و همچنین پایان ریسک های بودجه ای، امیدها را برای افزایش این بازار به 1.6 میلیون دلار افزایش داده است. عدد مرز ها.

وی ادامه داد: تقریباً از سال 1399. اردیبهشت تا امروز یعنی دو سال بعد شاخص کل هنوز 1.5 میلیون است. یعنی حدود چهار پنج برابر بیشتر از این است که با وجود تغییر متغیرها و شرایط شاخص، این عدد را در جهت نزول یا نزول ببیند.

رشد بازار سهام در میان مدت

این تحلیلگر بازار سرمایه افزود: نکته اصلی این است که با توجه به تورم موجود و تقسیم سود که در شاخص کل لحاظ شده است، تا زمانی که شاخص کل در ارقام قبلی باقی بماند اما ریسک کمتر است، طول می کشد. وی ادامه داد: به دلیل اینکه بخشی از قیمت ها تعدیل شده و تورم باعث افزایش درآمد شرکت ها شده است، از سوی دیگر برخی از صنایع توانسته اند با طرح های توسعه، تولید خود را افزایش دهند، البته تولید و درآمد برخی از شرکت های بورسی نیز کاهش یافته است. به قطع گاز و برق

هلالات با بیان اینکه می تواند یک روند صعودی کوتاه مدت در بورس را پیش بینی کند، تصریح کرد: اگر مفروضات فعلی باشد یعنی نرخ بهره و قیمت های جهانی یکسان باشد، بازار در میان مدت می تواند افزایش یابد. رشد قابل توجهی بعید به نظر می رسد. ریسک‌های سیاسی برای وضعیت و نرخ ارز می‌تواند در ماه‌های آتی تاثیر بسزایی بر بازار سهام داشته باشد.

بررسی تاثیر نرخ ارز بر بازار سهام

وی درباره تاثیر نرخ ارز بر بازار سهام گفت: اگر پیش‌بینی شود که نرخ ارز در محدوده بالایی ثابت بماند، این احتمال وجود دارد که بخشی از منابع ریالی مردم وارد بازار سهام شود. موضوع دیگری که بورس را حمایت می کند قوانینی است که در بودجه لحاظ شده است.مالیات بر سپرده های غیرقانونی وکلایی را که منابعی از سپرده های بانکی داشتند ترغیب کرده است یا مستقیماً از آن منابع سهام بخرند یا به طور غیرمستقیم بخشی از پول خود را در بورس خرج کنند. با انتقال آن منابع به صندوق های درآمد ثابت.

این تحلیلگر بازار سرمایه با تاکید بر اینکه اخیراً نهادهای حقوقی فعال شده اند، گفت: تفاوت فعالیت های حقوقی با گذشته این است که اکنون تمایل به فعالیت در بازار دارند.

هلالات با بررسی سایر بازارهای مالی کشور گفت: با توجه به افزایش قیمت همه کالاها، افراد با پس‌اندازهای اندک نمی‌توانند در ملک یا خودرو سرمایه‌گذاری کنند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری به سپرده‌های بانکی، طلا و سهام محدود می‌شود. بنابراین نقدینگی در جامعه وارد بورس می شود.

وی گفت: روند رشد در بازار ثابت خواهد بود، به عبارت دیگر بر خلاف گذشته، شاخص به مرز یک میلیون و 100 یا 200 هزار واحد برنمی‌گردد. باید گفت در حال حاضر بازار بیشتر مستعد شخصیت هایی است که بازارشان متوسط ​​و کوچک است، بنابراین کمتر دخالت و دستور دولتی دارند، اما سودآوری هم دارند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا