فرهنگ و هنر

تقدیر از اساتید موسیقی در شب بارانی شیراز

ترندونی/فارس آخرین اجراهای جشنواره موسیقی فجر، با بیشترین استقبال در شب بارانی شیراز مواجه شد و برخی از اساتید موسیقی دیار فرهنگ و ادب نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

امشب، ۲۷ بهمن‌ماه در چهارمین و آخرین شب از هجدهمین جشنواره موسیقی فجر استان فارس، ابتدا گروه موسیقی «آوای شیراز» به رهبری وحید رئیسی روی صحنه سالن سبز تالار حافظ رفت که با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطب شیرازی مواجه شد.

در لابلای اجرای این گروه که به اجرای قطعات محلی، به خصوص موسیقی اصیل شیرازی می‌پرداختند، از چند تن از اساتید پیشکسوت موسیقی استان تقدیر و به آنها ادای احترام شد.

تقدیر از اساتید موسیقی در شب بارانی شیراز

«محمدحسن صفری» پدر موسیقی شیرازی که نواهای آهنگین محلی او به گوش مردم این شهر آشناست، «مجید روزی‌طلب» ردیف دان موسیقی ایرانی که از شاگردان قدیمی مکتب استاد فقید «نورالدین رضوی سروستانی» به شمار می‌رود، «مینوس صداقت کیش» نوازنده پیشکسوت و چیره دست تمبک و موسیقیدان شیرازی، «جمشید دل‌طلب» هنرمند پیشکسوت موسیقی شیراز با بیش از نیم قرن آموزش موسیقی و «حمیدرضا لطف‌اللهی» مدیر واحد شعر و موسیقی صدا و سیمای استان فارس و پیشکسوت موسیقی این استان، در شامگاه جمعه مورد تقدیر دوست‌داران فرهنگ و هنر قرار گرفتند.

به گزارش ترندونی، هجدهمین جشنواره موسیقی فجر استان فارس از ۲۴ تا ۲۷ بهمن با اجرای ۱۲ گروه در تالار حافظ و یک گروه نیز در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز، به انجام رسید.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

با استفاده از انتخاب دقیق واژگان، تازگی و جذابیتی به نثرم اضافه می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا