اقتصادیعمومیکسب و کار ایرانی برتر

طراحی نما و دکوراسیون داخلی ویلا

طراحی داخلی ویلا با ۳۷ ایده خلاقانه

طراحی داخلی ویلا باغی در متراژ های بزرگ ساخته می شوند که دیزاین داخلی آن ها تا حدودی نسبتا دشوار می باشد بنابراین بهتر است قبل از هر چیز اطلاعات لازم را در زمینه دیزاین دکوراسیون ویلا بدست آورید. در مطالب قبلی تصاویری از طراحی و را مشاهده کردید در ادامه ایده هایی برای طراحی داخلی منزل را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم مورد توجه تان قرار بگیرند.

 دیزاین داخلی ویلا

اغلب به صورت دوبلکس ساخته می شوند و دارای فضاهای مجزایی برای خواب و استراحت و انجام فعالیت های مختلف می باشند. امروزه اغلب ویلاها دارای دکوراسیون های مدرن و در عین حال ساده ای هستند.
برای دیزاین داخلی ویلا بهتر است قبل از هر چیز ابتدا دکوراسیون مورد نظر خود را انتخاب نمایید و بعد از تهیه وسایل مورد نیاز به دیزاین دکوراسیون قسمت های مختلف بپردازید.
اتاق نشیمن یکی از مهم ترین بخش ها در ویلاهای بزرگ و کوچک محسوب می شود بنابراین بهتر است در این بخش از ویلا از مبلمان راحتی و مناسبی استفاده نمایید همچنین می توانید تلویزیون را در نقطه مقابل مبلمان قرار دهید و فضایی ایده آل را برای استراحت فراهم آورید.
اگر اتاق نشیمن دارای فضای بزرگی است می توانید بخشی از آن را به اتاق غذاخوری اختصاص دهید و میز ناهارخوری ۸ نفره یا ۶ نفره شیک و مدرنی را در این قسمت قرار دهید.
برای تزیین اتاق نشیمن ویلاهای لوکس از پرده های شیک و وسایل تزیینی مختلف استفاده می شود همچنین بهتر است بخشی از کفپوش اتاق نشیمن را به وسیله فرش فانتزی و شیکی بپوشانید.طراحی داخلی مغازه و آشپزخانه یکی دیگر از بخش های کاربردی ویلا محسوب می شود و اگر شما برای دیزاین داخلی قسمت های دیگر ویلا از دکوراسیون مدرن استفاده کرده اید بهتر است برای طراحی این بخش نیز همین سبک دکوراسیون را انتخاب نمایید.
برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه بهتر است همه وسایل لازم و ضروری را تهیه کنید و برای جلوگیری از شلوغ شدن آشپزخانه وسایل را درون قفسه و کابینت ها بچینید. برای مرتب و کاربردی تر به نظر رسیدن فضای آشپزخانه می توانید گاز و یخچال را در فضایی مناسب قرار دهید.


ویلاها اغلب دارای دو یا سه اتاق خواب می باشند که بهتر است برای فضای اتاق خواب از سرویس خواب مدرن و شیکی استفاده نمایید و با طراحی نورپردازی مناسب احساس آرامش و امنیت را برای اتاق خواب ویلا به ارمغان بیاورید.
انتخاب رنگ برای دیزاین دکوراسیون اتاق خواب ویلا از اهمیت زیادی برخوردار است و شما می توانید از ترکیب رنگ های گرم و سرد برای طراحی اتاق خواب استفاده نمایید همچنین بهتر است در صورت وجود پنجره در اتاق خواب پرده شیک و زیبایی با قابلیت جمع شدن آسان را نصب نمایید تا در طول روز اتاق خواب از نور طبیعی برخوردار باشد و بتوانید از فضای سبز محوطه ویلا نهایت لذت را ببرید

طراحی داخلی ویلا عبارت است از بهبود کارکرد فیزیکی و روانی فضاهای داخلی ‎جهت تسهیل انجام فعالیتهای روزمره زندگی. بخش اعظم عمر ما در فضاهای داخلی بناها سپری می‌شود. این فضاها محیطی را ایجاد می‌کنند که پاسخگوی نیازهای اساسی ما نظیر نیاز به سرپناه بوده و بسیاری از فعالیتهای ما در آن صورت می‌گیرد. همچنین آنچه به یک بنا روح می‌بخشد، فضای داخلی آن است. بنابراین می‌توان گفت کیفیت فضای داخلی از یک طرف تأثیر مستقیمی‌بر نحوه انجام فعالیتهای ما در آن دارد و از طرف دیگر نگرش، احوال و شخصیت ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بر این اساس، هدف ، بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحتی زندگی در آن است . فضای معماری بدون طراحی داخلی یا اصلاً قابل استفاده نیست و یا در صورت قابل استفاده بودن ، کار آیی لازم و بهینه را نخواهد داشت.

طراحی داخلی زندگی همه آحاد جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تأثیرات آن در زندگی به وضوح قابل مشاهده است. از اینرو موضوع طراحی داخلی به هیچ وجه محدود به اقشار مرفه و خانه‌های اعیانی نیست.

از آنجا که طراحی داخلی ویلا در ارتباط مستقیم با ویژگیهای روحی روانی انسان قرار دارد، بایستی برای نیل به یک طرح مطلوب، ویژگیهای رفتارهای انسانی در فضاهای داخلی زیستی اعم از عمومی‌و خصوصی، در طراحی به دقت مورد توجه قرار گیرد. از اینرو طراح به هنگام طراحی دکوراسیون داخلی ویلا با دو مقوله سروکار دارد: کاربرد آن فضا، و احساس و تأثیری که می‌خواهد آن فضا بر استفاده کننده داشته باشد

نقش نور در طراحی فضای داخلی ویلا؟

نور عنصری است که با آن دیدن اشیا ممکن می‌شود. نور می‌تواند ریتم خلاقانه ای به یک فضای داخلی ببخشد. بدون نور، نه فرم را احساس می‌توان کرد، نه رنگ را و نه بافت را. نورپردازی در یک فضای داخلی پیامدهای مهمی‌در بردارد. چه بسا نورپردازی مناسب یک فضا آن فضا را خوشامد و چشم نواز کند.

نورپردازی فضای داخلی ویلا در کنار ابعاد زیباشناختی، بعد عملکردی هم دارد. نور مناسب در طول شب در یک فضای داخلی می‌تواند حس محدود بودن یا ابهام و هراس را بر طرف کند. به کمک نورپردازی می‌توان یک فضای داخلی را به جزایر نورانی متنوعی تبدیل کرد. پس، از باب مثال، غذاخوری باید نور ملایم و گرمی‌داشته باشد یا بهترین نورها برای حمام، منابع نوری کم ولتاژ هستند.

جهت گیری فضاها در طراحی دکوراسیون داخلی ویلا
نور طبیعی، یک معیار کیفی مهم برای یک ویلا است.بازشوهای بزرگ و کوچک برای دعوت نور به داخل، تفاوت قابل توجهی در ویلا به وجود می‌آورند، همچنین جهت تابش نور از جهات چهارگانه شمال، جنوب، شرق و غرب نیز بسیار حائز اهمیت است. خورشید از شرق طلوع می‌کند و هنگامی‌که در ارتفاع پایین آسمان قرار دارد فضاهایی را روشن می‌کند که معمولاً صبحگاهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این جانمایی بسیار مطلوب برای آشپزخانه‌ها، اتاق خواب‌های بزرگ و حمام‌ها است. سمت جنوب قسمت عمده نور خورشید را جذب می‌کند. لذا برای فضاهایی برای کودکان، اتاق ناهارخوری، تراس و پاسیوهای شیشه ای و فضاهای دیگر که به طور مشخص از صبح تا بعد از ظهر بیشترین بهره را از نور و روشنایی کسب می‌کنند، مناسب می‌باشد. خورشید در غرب غروب می‌کند و می‌تواند فضاهایی مانند اتاق‌های نشیمن عمومی‌و فضاهای استراحت را که به طور مشخص هنگام بعد از ظهر و عصر مورد استفاده قرار می‌گیرند، روشن نماید.

ویژگی‌های محلی مانند ساختمان‌های اطراف، جاده‌ها و فضاهای باز، همچنین ویژگی‌های مشخص توپوگرافی و درختان، را تحت تأثیر قرار داده و جهت گیری فضاها برای کاربری‌های مختلف را در قالب یک تعریف می‌کند.

نورپردازی فضای داخلی ویلا

می‌توان به وســیله نور، فضایی را وسیع تر و یا کوچک تر نمایش داد. طراحی دکوراسیون داخلی ویلا‌ یا طراحی داخلی در مورد ســطوح مجاور ســعی شــود از تفاوت زیاد شدت روشنایی ســطوح پرهیز شود زیرا این عامل باعث خســتگی چشــم شــده و قابلیت دیــد در این ناحیــه را مختل می‌کند. انتخاب منابع نوری باید به گونه ای طراحی شــده باشــد که به راحتی بتوان نور اتاق را از یک اتاق نورانی، به یک اتاق آرام به وسیله کم نور کننده‌ها (دیمر) زیاد یا کم کرد و مثلا به نوری ملایم تبدیل نمود.

انواع نورپردازی داخلی ویلا کدامند؟

⦁نور پردازی پس زمینه
⦁نور پردازی تاکیدی
⦁نور پردازی مخفی
⦁نور پردازی دکوراتیو

نور پردازی پس زمینه
نور پس زمینه که به نور محیطی یا نور عمومی‌نیز شناخته می‌شود، در حقیقت نور پردازی عملی درون یک اتاق است که دیدن به کمک آن ممکن می‌شود.
نور پردازی تاکیدی
زمانی که به سطح سراسری نور پس زمینه متناسب با اتاق مورد نظر یعنی نور پردازی عمومی‌فضا، دست یافتید، این نور پردازی تاکیدی ست که جذابیت و تمرکز آفریده و کنتراست را به اتاق می‌افزاید.
نور پردازی مخفی
به عنوان بخشی از نور پردازی پس زمینه یا نور پردازی تاکیدی به حساب می‌آید و برای پنهان داشتن منبع نور تکنیک‌های متفاوتی وجود دارد.
نور پردازی دکوراتیو
نورهای دکوراتیو گزینه‌هایی صرفاً شخصی و زیبایی هستند که می‌توانند بخشی از نور عمومی‌یا نورپردازی مولد حس و حال را در یک اتاق شکل دهند

 

دکمه بازگشت به بالا