اقتصادی

کاهش چشمگیر قیمت تخم مرغ در بازار/ قیمت در مغازه ۹۰ هزار تومان و قیمت وانتی ها ۶۰ هزار تومان

قیمت تخم مرغ در بازار نسبت به روزهای گذشته کاهش شدیدی داشته و پایین تر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

از مغازه‌های منطقه 19 تهران حاکی است که مغازه‌ها هر شانه تخم مرغ 30 عددی را 90 هزار تومان می‌فروشند، اما برخی وانتی‌ها هستند که تخم مرغ سالم و مدت دار را شانه‌ای تا 60 هزار تومان می‌فروشند که 40 هزار تومان کمتر از نرخ مصوب است.

یکی از وانتی‌ها درباره علت پایین بودن قیمت تخم مرغ نسبت به مغازه‌ها گفت: «چون اجاره مغازه پرداخت نمی‌کنیم، هزینه ما نسبت به مغازه داران کمتر است و فروش به نرخ پایین تر هم برای ما سود مناسبی دارد.»

کارشناسان می‌گویند: مصرف تخم مرغ در فصل گرم پایین تر می‌آید، در حالی که تولید بیشتر می‌شود و عرضه نسبت به تقاضا بیشتر شده و قیمت‌ها افت می‌کند و این مسئله تقریبا همه ساله تکرار می‌شود.

ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب هر شانه تخم مرغ 30 تایی حدود 2 کیلوگرمی را 100 هزار تومان تعیین کرده است و هفته گذشته اتحادیه مرغداران میهن نرخ مصوب تخم مرغ بسته بندی 30 تایی را 128 هزار تومان تعیین کرد.

سالانه حدود یک میلیون تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که می‌تواند نیاز مردم را برآورده کند.

بیشتر بخوانید:

46217

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا