کلاهبرداری خطرناک تولیدکنندگان ساندویچ پانل!

به گزارش ایسنا به نقل از سایت ساندویچ پانل، یکی از پرطرفدارترین مصالحی که می تواند امنیت را به خوبی برای سازه ها فراهم نماید،  کانکس مسکونی  پشم سنگ است و در این مقاله قصد داریم به ارزیابی مشخصات فنی، مزایا، کاربرد و این نوع ساندویچ پانل ها بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

ساندویچ پانل پشم سنگ چیست؟

کانکس ویلایی از ترکیب الیاف معدنی و سنگ بازالت که جز سنگ های آذرین است، ساخته می شود و یکی از بارزترین خصوصیات این نوع پانل ها که آن را از سایر ساندویچ پانل ها متمایز می کند، مقاومت بالای آن در حریق است.

این نوع از پانل ها هم به عنوان ساندویچ پانل دیواری و هم ساندویچ پانل سقفی در سازه های مختلف قابل استفاده هستند و با وزن بسیار سبکی که دارند، می توانند جایگزین بسیار مناسبی در برابر دیوارها و تیغه های آجری باشند.

مشخصات فنی ساندویچ پانل پشم سنگ

فوم عایق پشم سنگ از سنک بازالت که نتیجه فعالیت آتشفشانی است، تولید می شود و عایق حرارتی و صوتی است که تحمل دمای 750+ درجه و 30- درجه سانتیگراد را دارد و دارای نقطه ذوب 1300 درجه سانتی گراد است.

پانل پشم سنگ جز مصالحی است که نسبت به سایر مصالح ساختمانی مانند آجر، سیمان، بتن، گچ یا خاک حدود 50 برابر سبک تر است.

اطراف ساندویچ پنل پشم سنگ را دو لایه ورق از جنس گالوانیزه یا آلوزینک احاطه کرده است و در لایه میانی آن پشم سنگ که عایق بسیار مناسبی در برابر سرما و گرما است و رطوبت را جذب نمی کند، قرار گرفته است.

لازم است بدانید که دانسیته این فوم به صورت استاندارد 100-110 کیلوگرم بر متر مکعب است و ضریب حرارتی پایینی داشته و از به هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند.

جذب صوت بالا و استفاده از آن به عنوان عایق صوتی، موجب محبوبیت ساندویچ پنل پشم سنگ شده است. البته قابل ذکر است که ضریب جذب صوت این نوع پانل به ضخامت آن نیز بستگی دارد.

مزایای ساندویچ پانل پشم سنگ ساندویچ پانل پشم سنگ در برابر نفود حشرات و رشد باکتری مقاومت بسیار بالایی دارد. ساندویچ پانل پشم سنگ، مقاومت بسیار خوبی در برابر حریق دارد و با حفظ خواص ساختاری خود تا 120 دقیقه در برابر آتش مقاوم خواهد ماند و لازم به ذکر است که هرچه ضخامت عایق پشم سنگ بیشتر باشد مقاومت آن بیشتر خواهد شد. از دیگر ویژگی های پانل پشم سنگ، خاصیت جذب صدا یا آکوستیک بودن آن است که می تواند تا حدود 35 دسی بل صدا را کاهش دهد. مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی، قابلیت بازیافت، تنوع رنگی، پایین بودن هزینه نگهداری، طول عمر بالا، صرفه جویی در هزینه های مصرفی انرژی، مقاوم بودن در برابر زلزله، برف یا باران از دیگر ویژگی های پانل پشم سنگ است. همچنین سرعت حمل و نقل پنل پشم سنگ در مقایسه با سایر مصالح سنتی بالاتر است و به دلیل وزن سبکی که دارد در سریع ترین زمان ممکن نصب می شود. پانل پشم سنگ نسبت به سایر مصالح ضخامت چندانی نداشته و این امر فضای بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می دهد. ساندویچ پانل پشم سنگ چه کاربردی دارد؟ ایزوله سازی صوتی محیط

پنل پشم سنگ برای فضاهایی مانند اتاق های کنفرانس که نیازمند به محیط ایزوله است، مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد در ساختمان سازی

ساندویچ پانل پشم سنگ به خاطر داشتن مرغوبیت بالا برای ساخت ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و جایگزین بسیار خوبی برای آجر و… محسوب می شود؛ چرا که به دلیل استفاده از پشم سنگ در لایه میانی، عایق خوبی در برابر سرما و گرما است.

کاربرد در خودروسازی

ساندویچ پانل پشم سنگ کاربردهای دیگری هم دارد. عایق پشم سنگ یکی از با کیفیت ترین عایق هایی است که در صنعت خودروسازی برای کاهش صدای داخل کابین خودرو استفاده می شود.

از فوم پشم سنگ به منظور ساخت اتاق های حمل بار نیز بهره گرفته می شود. اتاق های حمل بار، اتاق های مخصوصی هستند که برای حمل مواد فاسدشدنی از قبیل گوشت، لبنیات که باید در محیطی ایزوله نگهداری شوند، کاربرد دارند. این اتاق ها نباید تبادل دمایی با محیط بیرون داشته باشند و بایستی از سرمای مطلوبی برخوردار باشند و به همین دلیل به منظور پوشش دهی سقف و دیوار این خودروهای حمل بار از ساندویچ پانل پشم سنگ استفاده می شود.

از ساندویچ پنل پشم سنگ می توان در صنایع دریایی، عایق سازی بدنه کشتی ها، عایق سازی دیوارهای فرودگاه ها، ایستگاه های قطار شهری و استودیوهای ضبط صدا، مجتمع های پتروشیمی، پالایشگاه های نفت و گاز، گلخانه های هیدروپونیک و صنایع غذایی استفاده نمود.

قیمت ساندویچ پانل پشم سنگ به چه عواملی بستگی دارد؟

همانطور که مطلع هستید در حال حاضر قیمت هر کالا با توجه به نرخ ارز و تورم موجود در کشور بروز رسانی می شود و فروشندگان قیمت ثابتی برای محصولات تولیدی خود ارائه نمی کنند. در خصوص ساندویچ پانل پشم سنگ نیز این امر صدق می کند و قیمت این محصول به عوامل متعددی مانند متراژی که خریدار سفارش می دهد، ضخامت و کیفیت متریالی دارد که برای ساخت ساندویچ پانل پشم سنگ مورد استفاده قرار می گیرد و قیمت دقیقی برای این محصول از طرف شرکت های تولید کننده ساندویچ پانل ارائه نشده است.

اما با توجه به این موضوع که پشم سنگ جزء محصولاتی است که در داخل کشور تولید می شود قیمت مناسب تری نسبت به عایق های وارداتی دارد و این یکی از نکات مثبت در مورد این عایق به حساب می آید.

در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد قیمت ساندویچ پانل پشم سنگ کسب نمایید از فروشگاه های معتبر ساندویچ پانل در کشور استعلام بگیرید تا آنها با توجه به نوع متریال، ضخامت و متراژی که در نظر دارید، در مورد قیمت دقیق این نوع ساندویچ پانل ها شما را راهنمایی نمایند.

منبع:

کلیدواژه:

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد 37166639 را به همراه موضوع به شماره 100010022100 پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 1382/10/17 مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج نقشه جامع علمی کشور برای نگارش نسخه جدید باید مورد ارزیابی قرار گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه در نشست هم اندیشی با روسای دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و اعضای ستاد اظهار کرد: برای بازنگری سند جامع علمی کشور باید خروجی فعلی نقشه مورد ارزیابی قرار گیرد، براساس این نتایج، نسخه جدید نقشه جامع علمی نوشته شود.

وی افزود: در سند جدید نقشه جامع علمی کشور باید اولویت های جدید، پیوست رسانه ای و گفتمان سازی در نظر گرفته شود.

دکمه بازگشت به بالا