حوادث و رویدادها

آماده‌باش تیم‌های امدادی درپی زلزله ۴.۷ ریشتری در خوی

درپی وقوع زلزله ۴.۷ ریشتری در شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی، نیروهای امدادی به حالت آماده‌باش درآمده و تیم‌های ارزیاب به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند.

صادق محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ترندونی دراین‌باره گفت: زلزله‌ای به بزرگی ۴.۷ ریشتر در ساعت ۱۶ امروز بخش‌هایی از استان آذربایجان غربی در شهرستان‌هایی نظیر خوی و سلماس را لرزاند. این زلزله در عمق ۹ کیلومتری از سطح زمین رخ داده است.

وی با بیان اینکه درپی این زلزله تیم‌های امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند، گفت: همچنین تیم‌های ارزیاب نیز به مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند و بررسی‌ها در این خصوص آغاز شده که البته تاکنون گزارشی از وقوع خسارت دریافت نشده است.

به گفته محمودی، امدادگران جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در شعب خوی ،سلماس،چایپاره و پایگاه‌های امداد و نجات استان در آماده‌باش کامل قراردارند و در صورت نیاز از ظرفیت دیگر پایگاه‌ها و امدادگران نیز استفاده خواهد شد.

همچنین بابک یکتاپرست، معاون روابط عمومی سازمان اورژانس کشور نیز از آماده‌باش کامل نیروهای اورژانس در استان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: تیم‌های ارزیاب اورژانس نیز به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده‌اند. در چنین شرایطی لازم است که مردم عزیز خونسردی خود را حفظ کرده و از قرار گرفتن در فضاهای مسقف و مجاورت اجسامی که احتمال سقوط آن وجود دارد، پرهیز کنند.

انتهای پیام

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا