اقتصادی

قطع سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی از مهرماه سال گذشته /مصوبه‌ای برای تاکسی‌های درون شهری نداریم

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌ای نفتی گفت: از آنلاین ماه هیچ تخصیص سهمیه سوختی برای تاکسی‌های اینترنتی تخصیص نیافته و این مساله موضوع جدیدی نیست.

جعفر سالاری‌نسب، در گفت‌وگو با ترندونی، در خصوص جزئیات خبر مطرح شده مبنی بر عدم تخصیص سوخت به تاکسی‌های اینترنتی، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۸ با مصوبه وزارت کشور برای سوخت تاکسی‌های اینترنتی اعتبار درنظر گرفته شد، اما از مهرماه سال گذشته تاکنون هیچ بودجه‌ای در این راستا تخصیص پیدا نکرده است.

وی افزود: با توجه به نرخ پایین بنزین و یارانه‌ای که به این بخش تعلق می‌گیرد دیگر نیازی به تخصیص این اعتبار نبود، به همین دلیل از مهرماه سال قبل سهمیه این بخش حذف شد.

سالاری نسب با بیان اینکه تصمیم اتخاذ شده جدید نیست و چندین ماه است که اجرایی می‌شود، گفت: در طول این مدت نیز با مشکل جدی مواجه نبودیم و با توجه به ازدیاد مصرف بنزین دولت ناچار به اخذ تصمیمات مدیریت مصرف جدا از ابزارهای قیمتی است.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع ارتباطی با تاکسی‌های درون شهری ندارد و در این رابطه مصوبه‌ای اعلام نشده است، گفت: در راستای مدیریت مصرف و کاهش مصرف سوخت چنین تصمیمی از سوی وزارت کشور اخذ شده و شرکت پخش فراورده‌های نفتی تنها مجری است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.
دکمه بازگشت به بالا